۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹
کد خبر: ۲۲۹۹۶۱

برنامه های هفته کتاب خراسان رضوی اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ اهدای کتاب، مراسم تجلیل از خادمان کتاب، برگزاری نشست های تخصصی درباره آسیب شناسی حوزه نشر کتاب، برگزاری جشنواره روستاهای دوست دار کتاب، برگزاری نمایشگاه های کتاب و حمایت از کتابخانه های عمومی، اهم برنامه های هفته کتاب در خراسان رضوی است.
هفته کتاب

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، نخستین جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی بیست و دومین دوره هفته کتاب خراسان رضوی با حضور نمایندگانی از دستگاه های فرهنگی در سالن اجتماعات ارشاد خراسان رضوی برگزار شد.

 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی بیست و دومین دوره هفته کتاب خراسان رضوی، خواستار برنامه ریزی دقیق کلیه سازمان ها و نهادهای فرهنگی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و اجرای برنامه های این هفته شد.

 

 در ابتدای جلسه ستاد، حسین مسگرانی معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان این که کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی همواره موجب رخدادهای فرهنگی عظیم در کشور شده است، گفت: ایام هفته کتاب بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و ایجاد ارتباط بین آحاد مختلف مردم و کتاب است.

 

وی به همزمانی بیست و دومین دوره هفته کتاب با ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) اشاره کرده و افزود: راهبرد اصلی هفته کتاب در سال جاری توجه به این امر و محور قرار گرفتن محرم در همه فعالیت ها است.

 

مسگرانی در ادامه ضمن تاکید بر برنامه ریزی دقیق در خصوص اجرای برنامه های بیست و دومین دوره هفته کتاب، جدیت در اجرا و برگزاری هر چه بهتر برنامه ها را خواستار شد.

 

وی با بیان این که اقتصاد نشر وضعیت نامناسبی دارد، اظهار داشت: مشهد در سال 2017 پایتخت فرهنگی جهان اسلام است اگر همین گونه پیش برویم نمی توانیم مشهد را به جایگاه پایتخت فرهنگی جهان اسلام تبدیل کنیم، باید همه دستگاه های اجرایی استان اعم از فرهنگی و غیر فرهنگی کمک کنند تا اقتصاد نشر رونق بگیرد به جای اهدای سکه به کسانی که در هر زمینه ای می خواهید تقدیر کنید کتاب بدهید تغییر فرهنگ را از جایی شروع کنیم.

 

در ادامه، حاضران در جلسه پیشنهادات و اهم برنامه های قابل اجرا در بیست و دومین دوره هفته کتاب را ارائه کردند.

 

لازم به ذکر است اهدای کتاب،مراسم تجلیل از خادمان کتاب، نشست های تخصصی در حوزه آسیب شناسی حوزه نشر کتاب و توسعه فرهنگ کتابخوانی، برگزاری جشنواره روستاهای دوست دار کتاب، برگزاری نمایشگاههای کتاب، حمایت از کتابخانه های عمومی، فعالیت های تبلیغاتی، اطلاع رسانی و فضا سازی سیما و منظر شهری، اقدامات متناسب با محرم و کتاب از جمله محورهای مورد بحث در نخستین جلسه ستاد هفته کتاب استان بود./934/د102/ب5

ارسال نظرات