۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۲۳۰۰۲۱
معاون ستاد احیای امر به معروف:

جامعه نیازمند تعریف صحیح از امر به معروف است

خبرگزاری رسا ـ معاون ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: رهبر معظم انقلاب همواره با عبارت های مختلف نسبت به هجمه فرهنگی هشدار می دهند، ایشان از مقوله‌ای تحت عنوان رخنه فرهنگی یاد کردند به این معنا که دشمن به منازل ما وارد شده و باید همگی به هوش باشیم.
ستاد احياي امر به معروف و نهي از منکر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، سیدمهدی هاشمیان، معاون فرهنگی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور، امروز در همایش سراسری امر به معروف و نهی از منکر ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان همدان گفت: تهاجم فرهنگی عامل انحراف مسلمانان صدر اسلام و در نتیجه عامل شهادت امام حسین (ع) شد، کوفیان آن زمان راه را گم کرده بودند و حق از باطل تشخیص داده نمی‌شد، هرگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر فراموش شود، ناهنجاری‌ها رشد خواهد کرد و جامعه به سمت سقوط حرکت می کند.


وی ادامه داد: دشمن نقشه های زیادی برای انقلاب اسلامی ایران طراحی کرده است، بی توجهی به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر زمینه ای برای پیروزی دشمن می شود.

 

هاشمیان با بیان این‌که امروز تهاجم دشمن معطوف به مرزهای جغرافیایی نیست، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب همواره با عبارت های مختلف نسبت به هجمه فرهنگی هشدار می دهند، ایشان از مقوله‌ای تحت عنوان رخنه فرهنگی یاد کردند به این معنا که دشمن به منازل ما وارد شده و باید همگی به هوش باشیم.


وی اظهار داشت: در دور جدید فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در تمام وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها ستاد امر به معروف تشکیل شده و با اهتمام ویژه این شوراها کار خود را ادامه می‌دهند.


هاشمیان با بیان این‌که در صورت عدم احیای امر به معروف و نهی از منکر دشمن به پیروزی خواهد رسید، گفت: در زمینه احیای امر به معروف و نهی از منکر باید ابتدا امر به معروف را در نظام اداری کشور گفتمان‌سازی کنیم و بعد در عرصه اجتماعی جای آن را باز کرد،
 بعد از تبدیل شدن امر به معروف به گفتمان، مدیران نسبت به فرهنگ‌سازی پیشگام شوند.

 

معاون وزارتخانه ها و سازمان های ستاد احیای امر به معروف تأکید کرد: ستاد احیای کشور در دولت یازدهم درصدد این است که فریضه امر به معروف و نهی از منکر را تبدیل به اخلاق و یک رفتار سازمانی کند و مدیران بسترساز این امر هستند.

 

وی ادامه داد: تبلیغات نادرست در زمینه این فرایض دینی موجب شده که به جای خیرخواهی، بدخواهی را از صحبت های ما برداشت کنند، هم اینک همه بر این باورند که امر به معروف تنها مختص بدحجابی است، باید تعریف صحیحی از امر به معروف در اذهان مردم شکل گیرد تا آنان وارد این عرصه شوند و این فرایض را یک رفتار اخلاقی و خیرخواهی اجتماعی بپندارند.

 

هاشمیان گفت: سه هسته شورای امر به معروف و نهی از منکر در وزارتخانه ها تشکیل شده که برنامه آنها شناسایی و معرفی پنج مورد از مصادیق منکر و پنج مورد از معروفات بوده و پس از آن ملزم به آموزش آنها می باشند./967/پ202/ب3

ارسال نظرات