۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۲۳۰۱۳۲
استاد حوزه علمیه قم:

تبلیغ به زبان قرآن بهترین روش جذب مخاطب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که بهترین روش تبلیغ دین تبلیغ به زبان قرآن است که سبب جذب مخاطب می‌شود، گفت: قرآنی شدن بزرگترین درس زندگی امام حسین(ع) برای امت اسلامی به ویژه شیعیان است.
تبليغ جهادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد جواد طبسی، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در دوره کوتاه مدت امام حسین شناسی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان این که سراسر زندگی امام حسین(ع) حاوی درس های بزرگی برای بشریت است، گفت: انس با قرآن مهم ترین و بزرگترین درس امام حسین (ع) برای بشریت به شمار می‌رود.

 

وی با بیان این‌که روایات متعددی درباره مانوس بودن امام حسین(ع) با قرآن کریم بیان شده است، افزود: امام حسین(ع) یکی از غلامانش را که خطایی نابخشودنی مرتکب شده بود می‌خواست تنبیه کند که این غلام برای این که از تنبیه در امان بماند برای امام حسین(ع) آیه‌ای از قرآن کریم درباره گذشت از گناهکاران تلاوت کرد که امام حسین(ع) بلافاصله او را مورد بخشش و عطای خویش قرار دادند.

 

وی ادامه داد: انس امام حسین (ع) در زندگی با قرآن کریم تنها به همین موضوع مربوط نمی شود بلکه زمانی که امام حسین (ع) شهر مدینه را ترک کردند برای مردم و همسفران خویش آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کردند و همچنین هنگامی که می خواستند مکه را ترک کنند قرآن را تلاوت کردند و در مسیر کربلا هم در تمامی مباحث و در تمامی مناظراتی که با و صحابه و دشمن داشتند به سوال ها و دشنام های دشمن پاسخ قرآنی دادند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که امام حسین(ع) با آیات قرآن ثابت کردند که سر خود عازم کوفه نشده‌اند، بستن راه بر ایشان را مصداق بیعت شکنی کوفیان عنوان و ابراز کرد: آن حضرت در این زمینه آیاتی از قرآن را درباره بیعت شکنان بیان کردند.

 

وی گفت: هنگامی که سر امام حسین(ع) از تن ایشان جدا شد سر ایشان بر نیزه بود، اما در زمان های مختلف قرآن تلاوت می‌کرد تا مردم یاد بگیرند انس با قرآن و توسل به اهل بیت(ع) مهم ترین راه نجات است زیرا اهل بیت قرآن ناطق هستند و به زبان قرآن برای مردم سخن می گویند.

 

حجت الاسلام طبسی با اشاره به این که امام حسین(ع) به مبلغان بهترین روش تبلیغ دین را آموختند، گفت: بهترین روش تبلیغ دین تبلیغ به زبان قرآن است زیرا همه مردم با قرآن مانوس هستند و کلام قرآنی به گونه ای است که مخاطب را به خود جذب می کند.

 

وی با بیان این که باید در تبلیغ قرآنی آیات قرآن مانند امام حسین(ع) به جا و به موقع مطرح شود، گفت: قرآنی شدن بزرگترین درس زندگی امام حسین(ع) برای امت اسلامی به ویژه شیعیان است./968/پ203/ی

ارسال نظرات