۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۲۳۰۱۵۶
جایگاه تبلیغ دینی در بین سربازان(9)

پاسخ به شبهات اعتقادی مهم‌ترین نیاز سربازان

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی حوزه علمیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران شناخت و پاسخ به شبهات اعتقادی را یکی از مهم ترین وظایف مبلغان دانست و بیان توصیه‌هایی در این زمینه پرداخت.
مراسم روز ارتش با حضور رييس جمهور
حجت الاسلام ایوب قبادپور مبلغ دینی حوزه علمیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی را بهترین روش برای بیان جایگاه کشور دانست و گفت: اگر مبلغ بخواهد از جایگاه کشور اطلاع پیدا کند باید سخنان رهبر انقلاب را کاملا رصد کرده و با توجه به این سخنان است که می تواند به خوبی جایگاه کشور را در بین جوانان مطرح کند.
 
وی ارتباط نزدیک با سربازان را بهترین روش برای تأثیرگذاری بیشتر دانست و افزود: تبلیغ چهره به چهره در بین نیروها و همچنین حضور فعال و پررنگ مبلغ در بین سربازان بسیار مؤثر است و برای رسیدن به این هدف به نیروی بیشتری برای تبلیغ نیاز است.
 
مبلغ دینی عالم بودن را به تنهایی برای تبلیغ مؤثر ندانست و تصریح کرد: اگر یک مبلغ بخواهد به گونه ای روی سربازان اثرگذار باشد و این تأثیر برای همیشه در ذهن نیروها بماند باید به سخنی که بیان می کند عمل کند و تنها تمرکز خود را روی جمع آوری مطالب زیبا نگذارد و در کنار علم برای رسیدن به کامل ترین نتیجه به داشته های خود نیز عمل کند.
 
حجت الاسلام قبادپور نیاز جوانان را در عرصه مسائل اعتقادی بسیار پررنگ ذکر کرد و اظهار داشت: شبکه های غربی و دشمنان تلاش می کنند اعتقاد جوانان را با مشکل مواجه کنند بنابراین مبلغ باید تلاش کند شبهات اعتقادی را به خوبی شناسایی کند تا بتواند در بین سربازان پاسخ گو باشد.
 
وی به نیاز تدوین کتب آموزشی توسط حوزه های علمیه اشاره و خاطرنشان کرد: اگر حوزه های علمیه کتبی را آماده، جمع آوری و در اختیار مبلغان و سربازان قرار دهد و این کتاب‌ها از متن ساده و روان برخوردار باشند در پیشبرد اهداف نظام مؤثر است.
 
این مبلغ دینی افزود: مهم ترین هدف نظام ایجاد نظم در بین سربازان است و اگر مبلغ خود منظم باشد دیگر نیازی به آشنایی با تمام مسائل نظامی ندارد و آشنایی نسبی با قوانین و مقررات نظامی برای مبلغ کافی است./1322/ت302/ی
ارسال نظرات