۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۳۰۱۷۵
جایگاه تبلیغ دینی در بین سربازان(10)

ترویج فرهنگ دفاع مقدس برای حفظ دستاوردهای معنوی جنگ ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که سربازان جوان معمولا اطلاعات کمی نسبت به دفاع مقدس و روحیه رزمندگان در آن دوران دارند، گفت: مبلغان با تشریح و ترویج فرهنگ دفاع مقدس پایه های نظام را بیش از پیش تقویت خواهند کرد.
ارتش
حجت الاسلام غلامرضا میرزایی مبلغ دینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، توجه به موقعیت کنونی کشور را مهم ذکر کرد و گفت: با توجه به این که ایران تنها کشوری است جلوی استکبار ایستاده است و موقعیت حساسی که کشور در منطقه دارد مهم ترین کار مبلغ بیان جایگاه کشور در بین جوانان است.
 
 وی حضور مبلغ در بین سربازان را یک نیاز برای کسب بهترین نتیجه ذکر کرد و افزود: اگر مبلغ در بین نیروها حضور فعال داشته باشد و با هر یک از سربازان ارتباط دوستانه و نزدیک برقرار کند تا بتواند برای تأثیر گذاری بهترین نتیجه را بدست بیاورد.
 
حجت الاسلام میرزایی شناخت خانواده های سربازان را برای تبلیغ مؤثر دانست و تصریح کرد: اگر کسی خانواده مذهبی داشته باشد برای مبلغ راه بازتر است و اگر فردی خانواده ای معمولی یا غیر مذهبی داشته باشد مسلما مبلغ باید تلاش بیشتری کند تا جوان در راه دین قرار گیرد.
 
وی خدمت سربازی را فرصتی برای تقویت مسائل دینی جوان ذکر کرد و ابراز داشت: اگر جوانی کمی زمینه دینی داشته باشد دوران سربازی بهترین فرصت برای یک مبلغ است تا این زمینه معنوی را تقویت کند و برای ادامه زندگی آماده سازد.
 
مبلغ دینی حضور روحانیون رزمنده را در بین نیروهای مسلح یادرآور صحنه دفاع مقدس بیان و خاطر نشان کرد: با توجه به کم اطلاعی نیروها نسبت به دفاع مقدس اگر روحانی به بیان رشادت ها و خاطرات دفاع مقدس بپردازد برای آگاهی آنها و تقویت پایه های نظام ضروری است.
 
حجت الاسلام میرزایی برقراری ارتباط جوانان با خداوند را از نیازهای اصلی آنان دانست و تاکید کرد: اگر مبلغ بتواند ارتباط جوان را با خداوند به وسیله ترویج نماز خوانی در بین سربازان تقویت کند، مهم ترین مسأله اعتقادی این قشر را حل کرده است.
 
وی در پایان شناخت جزئی مبلغ نسبت به مسائل نظامی برای حضور در چنین فضاهایی را کافی دانست و گفت: همین که مبلغ وظیفه تبلیغی خود را به خوبی انجام دهد و تا حدی قوانین نظامی را بداند که باعث ایجاد خلل در کار نظامیان نشود کافی است و نیاز نیست به تمام مقررات نظامی شناخت داشته باشد./1322/ت302/ف
ارسال نظرات