۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۲۳۰۴۰۷
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(60)

نماینده ولی فقیه در کردستان: تندروهای اهل سنت و شیعه در تشخیص دوست و دشمن دچار اشتباه شده اند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: دشمن در طول سالیان دراز تلاش کرده تا جای دوست و دشمن را در میان مسلمانان عوض کند و در این امر نیز به موفقیت هایی رسیده است؛ امروزه عده ای از شیعیان و اهل سنت تندرو با یهود که به تصریح قرآن دشمن مسلمانان است، دوستی کرده و با یکدیگر که باز به تصریح قرآن، برادر هم باید باشند، دشمنی می کنند.
حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمد حسيني شاهرودي نماينده ولي فقيه در استان کردستان حسيني شاهرودي حسيني شاهرودي حجت الاسلام و المسلمين حسيني شاهرودي نماينده ولي‌فقيه در استان کردستان حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمد حسيني شاهرودي نماينده ولي فقيه در استان کردستان

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در کردستان در چهارمین روز از برگزاری بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه خبرگزاری رسا به سؤالات خبرنگار ما پاسخ داد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با اشاره به شرایط حساس جهان اسلام بر لزوم حفظ وحدت در بین فرقه های مختلف اسلامی تاکید کرد و گفت: دشمنان اسلام همواره فضای سنگینی برای مسلمانان طراحی می کنند تا از آن به نفع خود بهره برداری کرده و در نزد مسلمانان، جای دوست و دشمن را عوض کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمن در طول سالیان دراز تلاش کرده تا جای دوست و دشمن را در میان مسلمانان عوض کند و در این امر نیز به موفقیت هایی رسیده است؛ امروزه عده ای از شیعیان و اهل سنت تندرو با یهود که به تصریح قرآن دشمن مسلمانان است، دوستی کرده و با یکدیگر که باز به تصریح قرآن، برادر هم باید باشند، دشمنی می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان تأکید کرد: بیشترین افراد در اهل سنت به ائمه معصومین(ع) احترام می گذارند و در میان شیعیان نیز، تعداد بسیاری اهل سنت را قبول داشته و به آنان احترام می گذارند؛ در این میان عده معدودی از تندروهای شیعیان و اهل سنت نماینده کل شده و سبب ایجاد تفرقه می شوند.

 

وی وجوه اشتراک مسلمانان را به مراتب بیش از نقاط اختلافی دانست و تصریح کرد: شیعیان و اهل سنت باید در نیازها و مشکلات زندگی به یکدیگر کمک کرده و در فضایی آرام به سخن گفتن از اعتقادات و تقریب مذاهب بپردازند؛ تا زمانی که فضا آرام نباشد، تقریبی صورت نمی گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با اشاره به فعالیت هایی که در راستای وحدت شیعه و سنی در کردستان صورت گرفته است، گفت: در این استان سعی شده تا اشتراکات در اعتقادات و احکام شرعی بیان شود که در همین راستا حکم استحباب سجده بر خاک در مکتب شیعه و سنی تفصیل داده شده است.

 

وی اضافه کرد: همچنین یکی دیگر از اشتراکات شیعه و سنی استحباب شهادت به ولایت حضرت علی(ع) در میان اذان است چراکه با توجه به روایات موجود در کتب شیعی و سنی، ذکر علی در همه حال عبادت و مستحب است و نیز هیچ مذهبی با اعتقاد جزئیت در اذان به ولایت حضرت علی(ع) شهادت نمی دهد.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان این که دشمن کاری به شیعه و سنی نداشته و با تمام مسلمانان دشمنی می کند، اظهار داشت: بر اساس آیه مبارکه «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْکُرُواْ نِعْمَتَ اللّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَاناً» تمام مسلمانان باید متحد و حتی به تصریح قرآن برادر یک دیگر باشند.

 

وی با بیان این که جریان وهابیت و گروه های تکفیری بزرگ شده دست انگلیس و اسرائیل است، گفت: دشمن به مکاتب گوناگون مسلمانان القا می کند که مذهب را نمی توان کنار گذاشت و بر همین اساس ایجاد عداوت میان مسلمانان می کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی اظهار داشت: در مناطق کرمانشاه بیشتر اهل سنت شافعی بوده و با نگاه منصفانه باید گفت، این مکتب نسبت به سایر مذاهب اهل سنت به شیعه نزدیک ترند./997/پ200/ج

ارسال نظرات