۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۳۱۱۲۹

تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه کتاب در خراسان رضوی

خبرگزاری رساـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: کارگروه فرهنگ مطالعه در ذیل شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی همزمان با آغاز هفته کتاب در استان با حضور صاحبنظران این عرصه آغاز به کار می‌کند.
هفته کتاب

به گزارش خبرگزاری رسا ، سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در جلسه ستاد بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه کتاب، با هدف ارتقای سطح کیفی نمایشگاه کتاب و بازدهی بیشتر این رویداد فرهنگی است.

وی ادامه داد: مشخص کردن مسؤول دبیرخانه نمایشگاه کتاب می‌تواند مسؤولان را در ارائه برنامه مناسب و برنامه‌ریزی منسجم یاری کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به بیست و دومین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: تشکیل هفته کتاب و آیین نامه آن از سوی ستاد عالی انقلاب فرهنگی مصوب و به مراکز استان‌ها ابلاغ شده است که در هر استان این دبیرخانه تشکیل می‌شود و به موازات آن در شهرستان‌ها نیز شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: حوزه کتاب و کتابخوانی همواره مورد تاکید رهبر معظم است و در حوزه اداری نیز این به عنوان تکلیف اداری و شرعی بر ما محول شده است بنابراین ضروری است تمام دستگاه‌ها در راستای فرامین مقام معظم رهبری در راستای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی همت کنند.

سرابی افزود: بسیاری از دستگاه‌ها فعالیت‌های خود را با موضوع هفته کتاب به دبیرخانه استانی مستقر در این اداره‌کل اعلام کرده‌اند اما انتظار می‌رود امسال بهتر از سال‌های گذشته میزبان فعالیت‌های این هفته در استان باشیم و فعالیت‌های ماندگاری را در این استان پایه‌گذاری کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به این که مشهد قطب کتاب و کتابخوانی در کشور است، افزود: ضروری است این ستاد در شهرستان‌های استان تشکیل شود و گزارش آن به دبیرخانه استان برای ارزیابی ارائه شود.

وی بر تشکیل پاتوق‌های کتاب، کارگاه‌های نقد و بررسی کتاب، معرفی و رونمایی کتاب تاکید کرد.

سرابی تاکید کرد: کارگروه فرهنگ مطالعه در ذیل شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی همزمان با آغاز هفته کتاب در استان با حضور صاحبنظران این عرصه آغاز به کار می‌کند./934/د102/ب

ارسال نظرات