۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۳۱۱۹۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

مبانی دینی به شیوه ای هنرمندانه باید در جامعه تبلیغ شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با تأکید بر این که نباید در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان منفعلانه عمل کنیم، گفت: باید اصول ارزشمند و تعالی بخش دینی را به شیوه ای هنرمندانه در عموم جامعه تبیین و نهادینه کنیم.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان امروز در جمع هیأت امام حسین(ع) شهرستان کرد کوی با بیان این که همه تلاش دشمنان برای ایجاد فاصله میان مردم، رهبری و نظام خلاصه شده است، گفت: تلاش دشمنان نظام در این خصوص با شکست مواجه شده است چون انقلاب اسلامی ارمغان قیام امام حسین(ع) است.

 

حجت الاسلام ولی نژاد افزود: برای جامعه اسلامی و پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) روشن است که مهم ترین پیام نماز ظهر عاشورا، زنده نگه داشتن دین اسلام و احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با بیان این که امام حسین(ع) در سخت ترین شرایط در میدان جنگ، دست از محضر پروردگار برنداشت و نماز اول وقت را اقامه کردند اظهار داشت: امام حسین(ع) در سخت ترین شرایط در میدان جنگ، نماز خود را اقامه می کرد و این حرکت امام حسین (ع) حاوی پیام بسیار مهمی برای بشریت است.

 

حجت‌الاسلام ولی نژاد بیان کرد: علمی که تحت عنوان علم امام حسین(ع) در کوچه و خیابان در دستجات عزاداری حمل می‌شود، یک چوب معمولی است و زمانی که به‌عنوان علم نصب می‌شود، دارای ارزش و حرمت می‌شود و نشان پرچم دین و حب به اهل بیت می‌شود.

 

وی با بیان این که باید نماز را مانند علم برپا کرد، گفت: همچنان که در روز عاشورا به نمایش در آمد و امام حسین(ع) نماز ظهر عاشورا را در میدان جنگ و خون در گرما و در عموم خواند، امروز نیز این فریضه مهم دینی باید بیش از هر عمل دیگری مورد توجه باشد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به این که قیام امام حسین(ع) برای برقراری احکام دین حتی در معرکه جنگ و حتی در مقابل دشمن بود، گفت: قیام امام حسین(ع) در روز دهم محرم و اقامه نماز او در این روز به این معنی است که جهاد، جنگ و اسارت و بیچارگی هایی که امام حسین(ع) و یاران با وفایش متحمل شده اند، همه برای حفظ دین بوده است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: اقامه نماز ظهر عاشورا از سوی امام حسین(ع) در حساس‌ترین و بحرانی‌ترین لحظات زندگی‌شان، حکایت از اهمیت و توجه به فریضه نماز دارد و انگیزه و هدفی که باعث اقامه این نماز شد محور قیام وی را شکل می‌دهد.

 

حجت الاسلام ولی نژاد، عزاداری و برپایی مراسم برای امام حسین(ع) را بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان امروز از گسترش روز افزون گفتمان عاشورایی هراسان است و باید تلاش کرد تا این گفتمان را هر روز در نقطه ای از جهان نهادینه کنیم.

 

وی با اشاره به این که امروز نظام سلطه با شبکه های ماهواره ای به جنگ با دین و ارزش های ناب اسلامی آمده است، تصریح کرد: گسترش فرهنگ ناب حسینی بهترین راه خنثی کردن توطئه و هجمه های فرهنگی غرب علیه اعتقادات دینی ما است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با تأکید بر این که نباید در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان منفعلانه عمل کنیم، خاطرنشان کرد: باید اصول ارزشمند و تعالی بخش دینی را به شیوه ای هنرمندانه در عموم جامعه تبیین و نهادینه کنیم.

 

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که دشمنان با ترویج خرافه و بدعت در عزاداری ها در تلاش است این برنامه ها را از درون تهی و بی اثر کند، تصریح کرد: نباید بگذاریم اثرگذاری برنامه های دینی ما در جامعه کمرنگ شود./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات