۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۳۱۹۳۱
خطیب جمعه نجف آباد:

توافق هسته ای در سایه استواری عزت و کرامت ایران باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: مذاکرات تعیین کننده مسیر حیات کشور نیست و تنها زمانی تن به توافق هسته ای خواهیم داد که عزت و کرامت این ملت در نظر گرفته شود.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته نجف آباد، حفظ عزت و کرامت ملت ایران بالاترین پارامتر در مذاکرات هسته ای بیان داشت و گفت: توافق خوب از نظر مذاکره کنندگان غربی و دشمنان ایران، ذلت، وجود تحریم ها و عدم پیشرفت های علمی ایران است.

 

وی پیروی از سخنان رهبر معظم انقلاب و هماهنگی دولت و مسؤولان در مذاکرات 5+1 را سبب حفظ عزت و استقلال کشور برشمرد و گفت: مسؤولان کشور روند فعالیت های کشور را با این مذاکرات گره نزده اند و ما با منطق و پذیرفتن قوانین بین المللی وارد این مذاکرات شده ایم، و این طرف مقابل است که دست به بازی و زیرپا گذاردن حقوق ایران کرده است.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به سالروز تشکیل بسیج مستضعفین در سال 1358 درست یکسال بعد از پیروزی انقلاب بیان داشت: سلاح اصلی بسیجی معرفت و تعهد نسبت به امام زمانش و هم پیمان با ولایت است.

 

وی با اشاره به گسترش دامنه بسیج در اقصی نقاط جهان افزود: اکنون دیگر بسیج تنها متعلق به ملت ایران نیست و روحیه بسیجی در تمام کشورها به ویژه کشورهای اسلامی چون عراق، لبنان و سوریه فراگیر شده است و همین روحیه است که سبب پیروزی حق بر باطل شده است.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد پیروزی های ملت فلسطین در برابر غاصبان اسرائیل را برخاسته از روحیه بسیجی عنوان کرد و بیان داشت: اگر اکنون شاهد هستیم که غاصبان اسرائیل بعد از سه شکست پی در پی در سردرگمی و درگیری داخلی دچار شده اند، بر اثر روحیه بسیجی ملت مظلوم فلسطین است.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تندروی هایی که در چند روز اخیر از سوی غاصبان به مسجد الاقصی صورت گرفته است و صحبت هایی که برای تشکیل دولت یهودی رسمی می زنند همه از برخاسته از شکست نهایی اسرائیل و ایجاد یک انتفاضه دیگر برای شکست کامل اسرائیل است.

 

امام جمعه نجف آباد  در ادامه خطبه ها با اشاره به آغاز ماه صفر و ورود اسرای کربلا به شام بیان داشت: سخت ترین مصیبت واقعه عاشورا ورود اسرا به شهری بود که تنها 50 سال بعد از وفات پیامبر بر اثر تبلیغات بنی امیه، نه تنها اسمی از اسم باقی نمانده بود بلکه بر اهل بیت پیامبر به خصوص حضرت علی(ع) سب و لعن می کردند.

 

وی در ادامه افزود: خطبه امام سجاد(ع) نقطه بیداری مردم غفلت زده و فطرت های خاموشی بود که بی خبر از توحید، قرآن و عترت رودروی اهل بیت ایستاده بودند و این بار نیز امام معصوم با بیانش معجزه کرد و این معجزه تا اربعین ادامه یافت.

 

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به حرکت تبلیغی که در این سال ها به مناسبت اربعین برگزار می شود، نیز گفت: این حرکت پیاده روی دیگر تنها بعد زیارتی و معنوی ندارد، بلکه تبدیل به یک امر سیاسی و یک مانور بزرگ جهانی برای بیداری تمام ملت های مستضعف جهان شده است.

 

وی در ادامه افزود: این حرکت عظیم خاری است در چشمان تمام وهابیت، داعش و تکفیری های منطقه و هم چنین سردمداران کفر که درس حسین جز آزادگی و عزت نیست./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات