۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۲۳۲۱۸۵
آیت الله جنتی:

فتنه تکفیری ‌ها برای بی ‌اثر کردن بیداری اسلامی است‌

خبرگزاری رسا ـ آیت الله جنتی گفت: امروز جریان های تکفیری تمام هستی و اساس اسلام، فرق مختلف اسلامی را تهدید می کنند، این همه علما به نشر اسلام مشغول هستند، ولی این جریانات اساس و بنیاد اسلام را در خطر انداخته اند.
آيت الله جنتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در مراسم افتتاحیه «کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری ها از دیدگاه علمای اسلام» که در سالن پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، گفت: از حضرت آیت الله مکارم شیرازی به سبب تنظیم این برنامه و دعوت از علمای اسلام تشکر می کنم.

 

وی افزود: امروز جریان های تکفیری تمام هستی و اساس اسلام، فرق مختلف اسلامی را تهدید می کنند، این همه علما در سراسر جهان به نشر اسلام مشغول هستند، ولی این جریانات اساس و بنیاد اسلام را در خطر انداخته اند.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که مسأله تکفیری ها و تروریست یک مسأله صد درصد سیاسی است، بیان داشت: مسأله این ها مسأله عقیدتی و دینی نیست، بلکه به نام اسلام به اسلام و مسلمانان ضربه می زنند.

 

وی تصریح کرد: اکنون حتی باید علمای مسیحیت و یهود نیز در این برنامه ها شرکت کرده و به جنگ با این گروه ها بپردازند، چرا که این افراد به هیچ احدی رحم نکرده و ناموس و اموال مردم را غارت می برند.

 

آیت الله جنتی با اشاره به بیداری اسلامی نیز بیان داشت: امروز اسلام و بیداری اسلامی از جمهوری اسلامی ایران به سراسر دنیا در حال گسترش است، جهان سیاست یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز از این بیداری اسلامی و گسترش اسلام احساس خطر کرده و به فکر به هم ریختن این برنامه و ضربه زدن به اسلام افتاده، از این رو جریانات مختلفی را به وجود آورده است.

 

وی یادآور شد: مستکبران برای این که اسلام رشد نکرده و افراد از اسلام گریزان شوند، گروه های مختلف تروریستی و تکفیری را ایجاد کرده و به نام اسلام به خشونت و کشتار می پردازند.

 

امام جمعه موقت تهران تأکید کرد: بر تمام مسلمانان لازم است اکنون در برابر تروریست ها و تکفیری ها مقاومت کنند، در یک مرحله باید کار فرهنگی انجام گیرد، چرا که برخی از این افراد گول خورده و حتی حرکت خود را جهادی می دانند، خود را شهید بیان می کنند، با کار فرهنگی باید این افراد فریب خورده را آگاه کرد.

 

وی افزود: البته باید فعالیت عملی نیز داشته باشیم، تنها با منطق و برهان نمی توان کاری کرد؛ چرا که برهان و منطق را سرانشان قبول نداشته و از شنیدن منطق قدرتمند علمای اسلام فرار می کنند./993/پ202/ب

ارسال نظرات