۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۲۳۲۳۴۹
امام جمعه اهل سنت پاوه:

امنیت کشور مدیون مصلحت اندیشی رهبر انقلاب است/ داعش نتیجه حمایت دولت های اسلامی از آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اهل سنت پاوه گفت: وجود رهبری حکیم در این مملکت، عقلانیت روحانیت تشیع و تسنن و حضور مردم در تمام صحنه ها عامل امنیت جمهوری اسلامی ایران است.
ملاقادر قادري امام جمعه پاوه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ملاقادر قادری، امام جمعه اهل سنت پاوه در دومین روز از کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام که در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، گفت: دین ما دین اخوت و برادری است، پیامبر ما پیامبر رحمت است؛ اصحاب پیامبر نیز اشد علی الکفار و رحماء بینهم هستند.

 

وی افزود: در اسلام خشونت و تکفیر مردود است، بلکه اسلام افراد را به دوستی و همزیستی دعوت می کند و برگزاری چنین کنگره هایی می تواند نقش بسیار مؤثری در نهادینه شدن این مساله داشته باشد.

 

امام جمعه اهل سنت پاوه خاطرنشان کرد: کسانی که در عراق می جنگند از اهل سنت و از خانواده های ما هستند، باید مراقب جوانان خود باشیم تا به دام تکفیری ها نیفتند، جوانانی که می کشند و کشته می شوند مسلمانند، باید در قبال این مساله پاسخگو باشیم، این ها در مساجد ما و کنار ما تربیت شده اند، باید بسیار مراقب رفتار جوانان باشیم.

 

وی افزود: این گونه جلسات می تواند چهره واقعی تکفیری ها را بر ملا کند، باید چنین مراسم هایی داشته باشیم و در آن به تبیین چهره تکفیر بپردازیم.

 

قادری تصریح کرد: زمانی که آمریکا به عراق حمله کرد برخی از دولت ها برای آن کف زدند و هزینه آن را نیز تأمین کردند، در حالی که داعش امروز نتیجه آن حمله و آن حمایت ها است.

 

وی یادآور شد: داعش تمام شدنی است، چرا که یکی است، عمر گروه های تندرو کوتاه است ولی فکرشان می ماند، چرا که ممکن است آمریکا داعش دیگری را به وجود آورد.

 

امام جمعه اهل سنت پاوه اظهار داشت: نتیجه داعش اسلام هراسی است تا این دین الهی در کشورهای غربی رشد نکند، پس از بیداری اسلامی، آمریکا به فکر مقابله با این بیداری افتاد و گروه های مختلف تکفیری را به وجود آورد، ولی کورخوانده است و با این دسیسه ها نمی تواند مانع رشد اسلام شود.

 

وی ادامه داد: ایجاد تفرقه میان مسلمانان یکی از علل ایجاد داعش است، حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و به غارت بردن نفت کشورهای اسلامی نقشه و مصلحت داعش است، ما در جمهوری اسلامی ایران (سنی و شیعه) 35 سال است در کنار هم زندگی می کنیم، برخی از مشکلات به سبب وسعت کشور وجود دارد ولی با این وجود امنیت ما در جهان مثال زدنی است.

 

قادری تأکید کرد: وجود رهبری حکیم در این مملکت، عقلانیت روحانیت تشیع و تسنن و حضور مردم شریف ایران در تمام صحنه ها عامل این امنیت است؛ زمانی که در کنار هم باشیم هیچ فردی نمی تواند به ما آسیبی وارد کند./993/202/ع

ارسال نظرات