۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۲۳۲۹۶۹
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی:

تفکرات تند سنی و شیعه از غرب سرچشمه می‌گیرد/ گفتمان انقلاب اسلامی نگاه فرامذهبی دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعه المصطفی العالمیه با بیان این‌که تشیع ناب، انقلابی و عقلانی از قم بر می‌خیزد، گفت: تولید فکرهای تند چه در شیعه و چه در سنی زیر سایه حمایت قدرت‌های غربی انجام می‌گیرد، ما تشیع تندرو با عملکرد ناثواب داریم که عمدتا فکر و پشتیبانی آن به انگلیس و کشورهای استکباری باز می‌گردد.
حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا اعرافي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعه المصطفی العالمیه در دومین همایش بررسی مسائل فرهنگی اجتماعی پناهندگان افغانستان که پیش از ظهر در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، گفت: متأسفانه امت اسلامی امروز با مسائل و مشکلاتی همانند عقب افتادگی علمی، جنگ، تجزیه، تفرقه و وجود رژیم صهیونیستی روبرو هستند.

 

وی افزود: امت اسلامی از سرمایه‌های مختلف برخوردار هستند، ولی با این وجود در سازمان ملل و شورای امنیت جایگاهی نداشته و تمام مسائل با یک حق وتو از بین می‌رود، در حالی که جمعیت مسلمانان به بیش از 1 میلیارد رسیده و در بیش از 50 کشور زندگی می‌کنند، حتی قریب به 70 درصد منابع در دست مسلمانان است.

 

رییس جامعه المصطفی العالمیه با بیان این‌که امت اسلامی از جایگاه متناسب سیاسی، ‌اجتماعی و بین المللی در سطح جهان برخوردار نیست، اظهار داشت: مسلمانان همچنین از جایگاه علمی خاصی نیز برخوردار نیست.

 

وی یادآور شد: وقتی کشور ما برای خیز علمی آماده می‌شود هزار مشکل برای آن ایجاد می‌کنند تا به این پیشرفت‌ها نرسد؛ سطح دانشگاه‌های کشورهای اسلامی در حد متناسب نیست؛ در عرصه زندگی خود نیز شاهد وجود رژیم صهیونیستی هستیم که هیچ توجیه ندارد، هر روز شاهد جنگ و درگیری در میان امت اسلامی هستیم.

 

عضو شورای انقلاب فرهنگی تأکید کرد: تولید فکرهای تند چه در شیعه و چه در سنی زیر سایه حمایت قدرت‌های غربی انجام می‌گیرد، ما تشیع تندرو با عملکرد ناثواب داریم که عمدتا فکر و پشتیبانی آن به انگلیس و کشورهای استکباری باز می‌گردد و گرنه تشیع ناب، انقلابی و عقلانی از قم بر می‌خیزد، تفکر تکفیری و افراطی نیز از کشورهای استکباری بر می‌خیزد، این کشورها رفتارهای دوگانه دارند.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان این‌که امت اسلامی باید از نظر مذهبی به یک اصول متحد برسد، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید یک اتحادیه محکمی درباره مسائل علمی، فناوری، اقتصادی، تجاری و دیگر موارد داشته باشیم.

 

وی افزود: جهان غرب امروز باید بداند که امت اسلامی پیشرفته و متحد به نفع همه جهان است.

 

رییس جامعه المصطفی العالمیه در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی مشکلات کشور افغانستان پرداخت و بیان داشت: افغانستان حقیقتا کشور مهمی است؛ چرا که این کشور از  سابقه تاریخی، توانایی هوشی، قومیت‌ها مختلف، مشایخ و مشاهیر فراوانی برخوردار است.

 

وی تصریح کرد: مردم افغانستان دارای روحیه مجاهدت هستند، مردم این کشور از همبستگی خاصی نیز برخوردار هستند که می‌توان از این ظرفیت‌ها استفاده کرد؛ البته این کشور با تهاجم سلطه گران روبرو هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان این‌که نخبگان شیعه و سنی افغانستان باید برای ساخت دوباره این کشور بپاخیزند، گفت: علمای شیعه و سنی باید این کشور را از معضلاتی همانند تفرقه و اختلاف نجات دهند.    

 

رییس جامعه المصطفی العالمیه با بیان این‌که مردم ایران و افغانستان دارای فرهنگ‌های مشترکی هستند، بیان داشت: با وجود مشکلات ملت و مسؤولان ما حقیقتا در خدمت پناهندگان افغانستان بودند؛ رویکرد ما تربیت نیروهای علمی برای آن کشور است.

 

وی افزود: نگاه امروز باید نسبت به افغانستان نگاه مهاجر و انصار باشد که کشور ما این نگاه را دارد؛ ما به همان میزان که به حزب‌الله لبنان کمک کردیم به عزیزان فلسطینی نیز کمک کردیم، نگاه ما انسانی و فرامذهبی است؛ گفتمان انقلاب اسلامی عقلانی است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان این‌که جامعه المصطفی العالمیه آماده همکاری علمی و تربیتی با دیگر نهادها است، خاطرنشان کرد: ما در ارتقای علمی و فرهنگی در بخش‌ها فرامذهبی آماده همکاری هستیم./993/پ202/ج

ارسال نظرات