۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲
کد خبر: ۲۳۳۸۹۸
رییس جمهور:

تعامل با کشورهای جهان با رعایت اصول انقلاب و نظام خواهد بود

خبرگزاری رسا ـ رییس جمهور با بیان این که ارتباط با کشورهای جهان با رعایت اصول اسلام، انقلاب و نظام خواهد بود، بیان داشت: می توان با حفظ اصول و آرمان های انقلاب نیز با دنیا ارتباط داشت.
حسن روحاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاران استان گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی مرکز استان، مهار تورم را یکی از برنامه های مهم دولت برشمرد و گفت: تلاش دولت کاهش مستمر و کاهنده تورم است.

 

وی با بیان این که کاهش میزان تورم در سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت، افزود: میزان تورم امسال پایین تر از سال های گذشته بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی میزان تورم امروز کشور را 17 درصد اعلام کرد و گفت: تلاش دولت مهار سرعت تورم است و تا پایان سال نیز رقم تورم کاهش خواهد یافت.

 

وی با بیان این که امروز کشور در بسیاری از بخش ها از رکود عبور کرد و در گام های نخست رونق اقتصادی قرار دارد، تصریح کرد: برخی ها بر این تصور بودند که نمی توان همزمان با رونق اقتصادی تورم را نیز مهار کرد.

 

رییس جمهور با اشاره به این که رشد اقتصاد کشور امسال مثبت است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته از سوی دولت و همراهی مردم در سه ماه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته شاهد وضعیت بهترین هستیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود کاهش تنش با برخی کشورها را رویکرد اصلی دولت در دیپلماسی خارجی دانست و تصریح کرد: ایجاد تعامل با کشورهای جهان و منطقه در دستور کار دولت قرار دارد.

 

رییس جمهور با بیان این که ارتباط با کشورهای جهان با رعایت اصول اسلام، انقلاب و نظام خواهد بود، بیان داشت: می توان با حفظ اصول و آرمان های انقلاب نیز با دنیا ارتباط داشت.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که اختلاف نظرگروه ها و جناح های سیاسی در کشور ایرادی ندارد، گفت: اختلاف نظر در کشور به معنای نزاع و جبهه گیری نیست.

 

رییس جمهور بر ضرورت حفظ آرمان ها و اعتقادات خود در شرایط مختلف تأکید کرد و گفت: باید در این مسیر با الگو گیری از بزرگان دینی آستانه تحمل خود را بالا ببریم.

 

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر آمادگی بخش خصوصی به منظور برداشتن گام های اساسی در کشور، افزود: تلاش های بخش خصوصی در کشور موجب توسعه و پیشرفت ایران اسلامی می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین روحانی از ایران اسلامی به عنوان کشوری مناسب برای سرمایه گذاری اقتصادی یاد کرد و بیان داشت: در حال حاضر بسیاری از سرمایه گذاران خارجی تمایل بسیاری برای حضور در کشور دارند./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات