۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۳۳۹۷۵
همزمان با دهه پایانی ماه صفر؛

بیش از 500 روحانی به مساجد خراسان شمالی اعزام می شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: همزمان با دهه پایانی ماه صفر و ایام اربعین حسینی و شهادت امام رضا(ع)، 565 روحانی مبلغ برای برگزاری هر چه بهتر مراسم های عزاداری به مساجد این استان اعزام می شوند.
اعزام مبلغين ماه محرم به نقاط مختلف کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در جلسه هماهنگی اعزام و استقرار مبلغان این نهاد، با اشاره به فرا رسیدن دهه پایانی ماه صفر و ایام اربعین حسینی و شهادت امام رضا(ع)، اظهار کرد: همزمان با این ایام اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی اعزام 565 روحانی مبلغ به مساجد شهری و روستایی این استان را در دستور کار خود قرار داده است.

 

وی اضافه کرد: این روحانیان به منظور برگزاری هر چه بهتر برنامه های عزاداری دهه پایانی ماه صفر از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه خراسان شمالی به مساجد شهری و روستایی، حسینیه ها، هیئات مذهبی و مراکز آموزشی استان اعزام می شوند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا هدایت و مدیریت مراسم سوگواری و عزاداری و آشنایی بیشتر مردم با معارف اهل بیت(ع) به ‌ویژه سیره عملی، فضائل اخلاقی و معنوی اباعبدالله الحسین(ع) را از جمله اهداف اصلی اعزام این روحانیان مبلغ همزمان با ایام اربعین حسینی و شهادت امام هشتم ذکر کرد.

 

وی با اشاره به ارائه سرفصل های تبلیغی و آموزش های توجیهی به روحانیان اعزامی به منظور تبیین بایدها و نبایدهای تبلیغ و ایجاد وحدت رویه بین مبلغان، تصریح کرد: تبیین و جامعیت ولایت فقیه، تحلیل علمی مسائل خرافی و عرفان‌های نوظهور دروغین، بیان مستمراهمیت وحدت و همدلی میان مردم و مسؤولان و ... برخی از سرفصل های ارائه شده به روحانیان مبلغ اعزامی به مساجد استان خراسان شمالی است.

 

به گفته رییس ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی روحانیان اعزامی به مساجد، حسینیه ها، هیئات مذهبی و مراکز آموزشی استان در دهه پایانی ماه صفر افزون بر هدایت و مدیریت آیین های عزاداری، برنامه های دیگری نظیر اجرای گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه ها با موضوعات سبک زندگی حسینی، سبک عزاداری حسینی و قیام حسینی، پاسخ گویی به شبهات فکری و اعتقادی و سؤالات دینی، اجرای حلقه های بصیرتی و معرفتی، برگزاری قرائت زیارت عاشورا، جلسات تفسیر قرآن، اقامه نماز جماعت و ... را نیز در دستور کار خود دارند.

 

حجت الاسلام روحانی نیا همچنین برگزاری جلسات تفسیری قرآن کریم با استفاده از متون معتبر و شناخته شده را یکی از موضوعات تأکید شده در برنامه کاری روحانیان اعزامی به مساجد و اماکن مذهبی استان خراسان شمالی عنوان کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در ادامه اعزام کاروان های زائران پیاده و سواره از این استان به مشهد مقدس به مناسبت اربعین حسینی و سالگرد شهادت امام رضا(ع) را یکی دیگر از برنامه های پیش بینی شده نهادهای مذهبی و فرهنگی استان برشمرد و افزود: در این راستا پیش بینی شده در ایام مزبور افزون بر 10 هزار زائر پیاده و سواره از خراسان شمالی برای زیارت حرم مطهر رضوی و حضور در آیین های سوگواری این مکان مقدس اعزام شوند.

 

به گفته وی به این منظور 10 کاروان زائران پیاده از شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی در نظر گرفته شده و برای کاروان های زائران سواره نیز با همکاری و هماهنگی اداره کل حمل و نقل و پایانه های این استان حدود 800 ناوگان حمل و نقل عمومی پیش بینی و سازماندهی شده است.

 

گفتنی است، در استان 906 هزار نفری خراسان شمالی با 22 شهر و بیش از 850 روستای دارای سکنه، در مجموع هزار و 173 باب مسجد دایر است که از این تعداد 200 مسجد در نقاط شهری و مابقی در مناطق روستایی واقع شده اند و در مناسبت های مختلف برنامه های فرهنگی و مذهبی در این اماکن مقدس برگزار می شود.

 

همچنین در خراسان شمالی هزار و 160 هیأت مذهبی شهری و روستایی وجود دارد و تاکنون نیز در این استان 830 مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با ثبت نام در کانون مداحان ساماندهی شده اند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات