۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۲۳۵۶۱۳
آیت الله دری نجف آبادی:

اربعین حسینی تجدید بیعت دوباره شیعیان با امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: حضور 23 میلیون نفر در آیین عزاداری و زیارت حرم سرور و سالار شهیدان در روز اربعین حسینی تجدید پیمانی دوباره با آرمان های امام حسین(ع) و حضرت مهدی(عج) است.
حجت‌الاسلام و المسلمين قربانعلي دري نجف آبادي، نماينده ولي فقيه در استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک شب گذشته در جمع عزاداران اربعین حسینی(ع) در اراک گفت: حضور میلیونی زائران در تمامی قشرها از پیر و جوان و زن و مرد از 40 کشور دنیا برای زیارت حرم مقدس امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان و شرکت در مراسم عزاداری اربعین، یک حرکت عظیم الهی و بزرگ ترین و شورانگیزترین زیارات در جهان است.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: مسلمانان با حضور در روز کربلا و عزاداری های روز اربعین اقتدار، اتحاد و انسجام ملت اسلامی را به آمریکا، رژیم صهیونیستی، گروهک داعش و سایر گروهک های تکفیری نشان دادند.


وی ادامه داد: عاشقان و دلباختگان امام حسین(ع) با وجود جنایتکاران، آمریکا و اسرائیل و با امکانات کم با پای پیاده برای زیارت فرزند برومند فاطمه زهرا و نوه خاتم انبیا(ص) به کربلا سفر کردند.


آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی گفت: هدف از مکتب امام حسین(ع) زنده نگه داشتن امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، احیاء دین خدا و پرچم‌داری اسلام است تا به دشمنان اجازه منحرف ساختن جوانان خود را ندهیم.


نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان داشت: در شهر مکه قبل از ورود، مکانی دایر شده که در آن شرطه ها و پلیس تبلیغات گسترده ای را در زمینه حرام بودن و مشروع نبودن زیارات به مردم ابلاغ می‌کنند که در صورت مخالفت افراد با این موضوع، به زندانی و شکنجه کردن آنها اقدام می‌کنند.


وی خاطر نشان کرد: کجای دنیا چنین مکتبی وجود دارد که کسی هزار و 400 سال پیش از دنیا رفته باشد و امروز 23 میلیون نفر با این عظمت 80 کیلومتر با پای پیاده از نجف تا کربلا برای زیارت مرقد او سفر کنند.


آیت‌الله دری‌نجف آبادی ادامه داد:امام حسین(ع) دارای دو نوع زیارت عام و خاص است و زیارت عام ایشان در هر زمان و مکان قابل انجام بوده و تنها اختصاص به ایشان نداشته و ائمه دیگر نیز دارای این زیارت هستند ولی زیارت خاصه ایشان زمان، مکان و شرایط خاصی را می طلبد.‎


امام جمعه اراک بیان داشت: امام حسین(ع) دین را زنده کرد و گرامیداشت روز عاشورا و اربعین، تلاشی برای ادامه راه آن بزرگوار و مبارزه با دشمنان دین و معنویت است.


وی گفت: مکتب امام حسین (ع) و راه و فرهنگ ایشان باید تا قیام آل محمد(عج) زنده نگاه داشته شود تا علم اسلام و پرچم قرآن سرافراز بماند و دشمنان اسلام و قرآن ناکام بمانند.


آیت‌الله دری‌نجف آبادی اظهار داشت: حضور 23 میلیون نفر در آیین عزاداری و زیارت حرم سرور و سالار شهیدان در روز اربعین تجدید پیمانی دوباره با آرمان های امام حسین(ع) و حضرت مهدی(عج) است.


وی افزود: زیارت جامعه کبیره در زمینه امام شناسی بوده و در واقع شناسنامه ائمه(ع) دین است که با وجود بیش از 100 شرح برای آن از سوی امام هادی (ع) در بدترین دوران اسارت در سامرا نگاشته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه گفت: پیروان امام حسین(ع)، مردم اراک و نهادهای متولی هوشیار باشید و فریب این توطئه‌ها را نخورده و سعی در بیمه کردن آسیب پذیری جامعه داشته باشید، امروز وظیفه سنگینی بر دوش فرهنگیان، آموزش و پرورش، صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره ارشاد، روحانیت، مداحان و مرثیه خوانان بوده که رسالت بزرگی را به دوش کشند./842/پ202/ب6

ارسال نظرات