۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۲۳۵۸۶۱
استاد حوزه علمیه قم:

بهره گیری از سیره اهل بیت بسترساز تعالی و رستگاری انسان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به این که حرکت در مسیر اهل بیت(ع) انسان را در مسیر کمال قرار می دهد، بیان داشت: بهره گیری از محبت این بزرگواران می تواند زندگی انسان را به تعالی و تکامل رسانده و در مسیر ارزشمندی قرار دهد که رضایت بخش خداوند منان است.
حجت الاسلام يزدان پناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید یدالله یزدان پناه، مدیر گروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی، امروز در مراسم سوگواری دهه آخر صفر که در آمل برگزار می شود با بیان این که حرکت در مسیر اهل بیت معصومین(ع) سبب سعادت و تعالی انسان می شود، گفت: ما به محبت این بزگوران نیازمند بوده که باید آن را در وجود خود نهادینه کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که حرکت در مسیر اهل بیت(ع) انسان را در مسیر کمال قرار می دهد، بیان داشت: بهره گیری از محبت این بزرگواران می تواند زندگی انسان را به تعالی و تکامل رسانده و در مسیر ارزشمندی قرار دهد که رضایت بخش خداوند منان است.

 

حجت الاسلام یزدان پناه با بیان این که انسان باید محبت اهل بیت(ع) را به دست آورد، افزود: باید تلاش کنیم تا با حرکت در مسیر این ائمه بزرگوار در کسب فرایض الهی کوشا بوده و واجبات را انجام دهیم.

 

وی با تاکید بر این که انسان باید هر لحظه مراقب خود باشد تا مرتکب خطا نشود، تصریح کرد: انسان باید اهتمام والایی داشته باشد تا حرکت زندگی خود را در مسیر نیکویی قرار دهد.

 

مدیرگروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با اشاره به این که انسانی که تعالیم والای دینی و دستورات خداوند منان را اجرایی کند می تواند از هشت در بهشت وارد شود، گفت: انسان باید تلاش کند تا نسبت به دشمنان خداوند متعال تبری جسته و در این امر مهم اهتمام داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه قم، ادامه داد: ائمه معصومین(ع) به عنوان سلطان و افراد دارای جایگاه ارزنده در بهشت هستند که حضرت امام علی(ع) به عنوان کلید بهشت است و باید برای سعادت دنیا و آخرت به این بزرگواران تمسک کنیم.

 

حجت الاسلام یزدان پناه با بیان این که انسان باید مراقب حرام و حلال بوده و به کسب و روزی خود توجه داشته باشد، گفت: در قرآن کریم بیان شده است که باید محبت اهل بیت معصومین(ع) را در دل های خود قرار دهیم که کارکردها و ثمرات گرانقدری برای انسان دارد.

 

وی با اشاره به این که باید قدردان باشیم که در مسیر نورانی شیعی قرار داریم، بیان داشت: این امر ارزنده سبب شده است تا زمینه تعالی و سعادت برای ما فراهم باشد که باید به درستی از آن استفاده کنیم.

 

مدیرگروه عرفان مجمع عالی حکمت اسلامی با تاکید بر این که شیعیان در مسیر کسب محبت اهل بیت(ع) خوش درخشیدند، افزود: این نعمت ارزنده و بزرگی است که باید قدردان آن بوده و نسبت به بهره گیری شایسته از ائمه اطهار(ع) کوشا باشیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات