۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۳۶۴۱۰
در مدرسه عالی نواب؛

راهکارهای تقویت وحدت حوزه و دانشگاه بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ نشست هم‌اندیشی «حوزه و دانشگاه؛ راهکارهای تقویت وحدت» با حضور اساتید حوزه و دانشگاه در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد.
وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست هم‌اندیشی «حوزه و دانشگاه؛ راهکارهای تقویت وحدت» پیش از ظهر امروز به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد.

 

در این نشست که با حضور جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه در سالن جلسات مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، دکتر شیخ‌الاسلامی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، حجت‌الاسلام سلطانی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه، حجت‌الاسلام فتح اللهی، مسؤول پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه و چند تن از اساتید دانشگاه و اساتید حوزه به سخنرانی و بیان دغدغه‌ها و نیازهای تقویت وحدت حوزه و دانشگاه پرداختند.

 

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام نصیرایی، مسؤول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان بابیان این‌که حوزه و دانشگاه دو نهاد علمی هستند که هرکدام بخشی از شئون زندگی و سرنوشت انسان و جامعه به آن‌ها وابسته است، گفت: اگر زندگی و جامعه‌ای که در آن هستیم به میدان جنگ تشبیه کنیم، اگر آنان هرکدام به‌تنهایی بگویند توانمندی خود را دارم و بر اساس درک و تشخیص خود عمل می‌کنم، این جبهه محکوم به شکست است.

 

وی افزود: دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه نیز همچون دو لشکر در جامعه هستند که اگر بنا باشد هرکدام کار خود را انجام دهد و بدون توجه به دیگری، اهداف خود را پی بگیرد، قطعاً جامعه به اهداف خود نخواهد رسید.

 

حجت‌الاسلام نصیرایی به تعریف رهبر معظم انقلاب از وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت و اظهار کرد: ایشان می‌فرمایند: «وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در اهداف کلی، وحدت در کامل ساختن این ملت و کشور، حرکت با یکدیگر و عبور در دو خط موازی بدون اصطکاک باهم؛ یعنی هردو، کار خود را بکنند و آن هدف، ساختن و کامل کردن ملت و کشور ایران است؛ ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل، جامعه امام و الگو، ملت شاهد، ملتی که مردم دنیا با نگاه به او جرأت پیدا کنند تا فکر تحول را در ذهن خودشان بگذرانند و در عملشان پیاده کنند».

 

وی خاطرنشان کرد: باید زمینه‌ای محیا شود که در طول سال چنین نشست هایی در این زمینه برگزار شود تا ارتباطی مناسب و پایدار در طول سال شکل بگیرد.

 

حجت‌الاسلام سلطانی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز در سخنانی به اقدامات صورت گرفته در مسیر تقویت وحدت بین حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: تأسیس دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه، تهیه و انتشار نشریه مشترک، برگزاری جلسات مشترک هم‌اندیشی در حوزه و دانشگاه، بازدید دانشگاهیان از حوزه  و حوزویان از دانشگاه‌ها، غرفه مشترک در مناسبت‌های پژوهشی، دعوت از روحانی‌های جوان در جلسات دانشگاهی و آسیب‌شناسی وحدت حوزه و دانشگاه ازجمله فعالیت‌هایی به شمار می‌رود که صورت گرفته است.

 

وی اضافه کرد: از حوزه‌های علمیه تقاضا شد عده‌ای طلاب به‌گونه‌ای تربیت شوند که به شبهات مطرح‌شده در دانشگاه‌ها پاسخگو باشند./9315/پ202/ب5

ارسال نظرات