۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۳۶۴۸۷

معرفی بسته کتاب شناسی کریم اهل بیت ویژه کودکان

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام پایانی ماه صفر و شهادت امام دوم شیعیان، بسته پیشنهادی کتاب شناسی امام حسن مجتبی(ع) از سوی انتشارات آستان قدس رضوی معرفی می شود.
ارتحال پيامبر اكرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبي (ع)

 به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، انتشارات به نشر بر اساس رسالت خود مبتنی بر چاپ و نشر کتاب هایی با موضوع و محور دینی، در همین راستا و با توجه به ایام شهادت امام حسن مجتبی(ع)، بسته کتاب شناسی انتشارات آستان قدس رضوی شامل پنج عنوان کتاب در خصوص زندگینامه و سبک زندگی ایشان معرفی می کند.

 

کتاب «زندگی حضرت امام حسن بن علی(ع)» نگاشته شهید عبدالزهرا عثمان و ترجمه سیدحسین محفوظی موسوی که توسط به نشر در سال 1389 به چاپ دوم رسید، به بسیاری از پرسش های مربوط به دوران اولیه استبداد امپراطوری اموی و نیز حوادث پیش از انقلاب عظیم حسینی پاسخ می‌دهد.

 

همچنین کتاب «حکمت های حسنی» پنجمین جلد از سلسله کتاب های «راه زندگی» است که به قلم جواد محدثی به رشته تحریر در آمده که طی آن به ترجمه و توضیح چهل حدیث از امام حسن(ع) پرداخته است.

 

از ویژگی های این کتاب که در سال 1389 توسط انتشارات آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شد، می توان به تبیین چهل موضوع اخلاقی و اجتماعی با ترجمه ای روان همراه با توضیحی مختصر و استفاده از اشعاری متناسب در لا به لای مطالب اشاره کرد.

 

کتاب «چهل حدیث از امام حسن(ع)» نیز کتاب شعری است که توسط دکتر حسین ابراهیمی و علی اصغر دلیلی صالح سروده و با قطع جیبی در سال 1389 توسط به نشر به چاپ چهارم رسید و طی آن احادیث برگزیده امام حسن(ع) چون چراغی نورانی، راهنمای جویندگان نور و دانش است.

 

کتاب «سیره حسنی» عنوان دیگر کتابی با محورت امام حسن مجتبی(ع) است که توسط جواد محدثی نگاشته در سال 1390برای نخستین بار توسط به نشر به چاپ رسیده و در بردارنده چهل حدیث و نگاهی گذرا به سیره و سنت زندگی ایشان از زبان روایات ائمه اطهار(ع) می باشد.

 

جلد چهارم مجموعه کتاب های «چهارده اختر تابناک» که در خصوص زندگانی امام حسن(ع) نوشته احمد احمدی بیرجندی سال 1391 برای نخستین بار در قطع نیم جیبی چاپ شده است، تلاش دارد تا شرح مختصری را بر زندگی ایشان و وقایع سیاسی و اجتماعی دوران زندگی ایشان به خواننده ارائه کند.

 

همچنین در ادامه باید به کتاب «با علی یا علی- امام حسن(ع)» نوشته فریبا کلهر و تصویرگری علیرضا گلدوزیان از مجموعه 14 جلدی این اثر اشاره کرد که شامل حکایات و داستان های واقعی از زبان یاران ایشان است.

 

علاقه مندان به تهیه این مجموعه کتاب ها و همچنین سایر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com و یا فروشگاه های مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کنند./1308/د102/ب5

ارسال نظرات