۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۷
کد خبر: ۲۳۶۸۳۱
آیت الله نمازی:

پیاده روی زائران اربعین حسینی در تاریخ شیعه بی سابقه بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه درکاشان، پیاده روی امسال پیروان عاشورایی و زائران اربعین امام حسین(ع) را حرکت بی نظیر و بی سابقه و بازتاب آن را جهانی خواند و گفت: منشأ پیاده روی با شکوه امسال زائران اربعین حسینی آسمانی بود و زمینی نبود.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در مراسم تجلیل از زائران اربعین حسینی در مسجد صادقیه این شهرستان پیاده روی امسال زائران اربعین حسینی را در تاریخ شیعه بی سابقه دانست و گفت: منشأ پیاده روی با شکوه امسال زائران اربعین حسینی آسمانی بود و زمینی نبود.

 

وی همچنین، حضور بیش از 10 هزار زائر در پیاده روی امسال اربعین حسینی از شهرستان کاشان را نیز در تاریخ این شهرستان بی سابقه دانست و یاد آورشد: علاوه برشهرستان کاشان و شهرستان های سراسر کشور، امسال زائرین امام حسین از سراسرجهان در این پیاده روی شرکت داشتند.  

 

به گفته وی، اگر واقعه اربعین حسینی امسال را کالبد شکافی کنیم دارای پیام ها و زیبایی های فراوان و ارزشمندی خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: با این حرکت شیعه در اربعین امسال، امام حسین(ع) حرف خود را به دنیا زد و ثابت کرد بدون سرو صدا و هیاهو، بدون قتل عام انسان های بی گناه و ظلم و ستم و نسل کشی هم می توان در قلوب انسان ها جا داشت و بر دل ها حاکم بود و برای ابد ماندگار بود.

 

آیت الله نمازی تأکید کرد: استکبار جهانی چه بخواهد و نخواهد تمامی دل ها و نگاه ها به سمت و سوی کربلا است و خیلی از کسانی هم که امام حسین را نمی شناسند اما ظلم ستیز و خواستار عدالت هستند.

 

وی افزود: براساس تحلیل ما از آیات قرآن و با الهام از بشارت هایی که خدا داده است یقین داریم، آینده جهان و زمین از آن صالحان و مردان صالح خدا است و ظلم و ستم نابود خواهد شد و مدیریت زمین به دست پارسایان و رهبری عاشورا و کربلا قرار خواهد گرفت.

 

شیعه باید به خود ببالد که خداوند دوستی امیرالمومنین و 11 فرزندش را به او داده است

آیت الله نمازی گفت: عاشورا و کربلا یک دریا و اقیانوس بیکران و مولد انرژی است که تولید کننده این انرژی خدا است که با قدرت خود زن و مرد و پیر جوان را چنان نیرویی می دهد که هزاران کیلومتر راه را پیاده طی می‌کنند.

 

به گفته وی، شیعه باید به خود ببالد که خداوند دوستی و محبت امیرالمومنین(ع) و یازده فرزندش را در تک تک سلول ها و گلبول های ما قرارداده است و ما نیز باید تلاش کنیم تا این محبت و مودت به اهل بیت (ع) در نسل های ما استمرار داشته باشد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به این که دوستی اهل بیت(ع) عامل نجات ما است گفت: ما اهل بیت(ع) را نشناخته ایم چرا که آنها مافوق نظام تکوین و حاکم بر هستی هستند و از سوی خدا، ولایت تکوینی و ولایت تشریعی به آنها واگذار شده است.

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که فردی که در نجف دفن شود به احترام امیرمؤمنان(ع) فشارقبراز او برداشته می شود و همچنین کسی که در کربلا دفن شود به احترام امام حسین(ع) سؤوال نکیر و منکر ندارد گفت: آیت الله وحید خراسانی در عالم رویا به امام حسین(ع) می گوید آیا صحت دارد کسی که در کربلا دفن شود سؤال ندارد، امام حسین(ع) درجواب می گوید، چه فرشته ای می تواند باشد، کسی را که در کنار من آرمیده است سؤوال کند.

 

وی افزود: ما هنوز تا رسیدن به نقطه هدف و مطلوب خیلی فاصله داریم، از این رو این عزاداری ها، گریه کردن ها، سیاه پوش کردن تکیه ها و حسینیه ها و مساجد خیلی خوب است اما باید همه این کارها خالصانه و به وجه الله باشد و درون آن ‹‹من و هیات من›› نباشد.

 

آیت الله نمازی گفت: همه چیز امام حسین(ع) برای خدا بود و خدا نیز همه چیز خود را به امام حسین داد و این معامله خیلی زیبایی بین خدا و امام حسین(ع) بود، از این رو امروز ما نیز باید خداشناس، حسین شناس و عباس شناس باشیم.

 

نماینده ولی فقیه درکاشان یادآورشد: روح عبادت و عزاداری اخلاص است و اخلاص نیز کالایی نیست که در هر بازارچه و تیمچه ای قابل دسترسی باشد.

 

شایان ذکر است، مراسم تجلیل از زائران اربعین حسینی کاشان از سوی آیت الله نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان و با همکاری فرمانداری ویژه کاشان، شهرداری، اداره حج و زیارت و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کاشان، شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد صادقیه این شهرستان برگزارشد./1307/پ202/ب6 

ارسال نظرات