۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۳۶۹۹۲
آیت الله نمازی با ابراز تأسف از وضعیت کنونی دانشگاه‌ها:

دانشگاه نباید میدان تاخت و تاز و انتقام گیری سیاسی باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان، دانشگاه را عرصه علم و علم آموزی و تعلیم و تربیت دانست و گفت: متاسفانه دانشگاه ها به جای میدان رقابت های علمی، تبدیل به میدان رقایت های سیاسی شده است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان، امروز در دیدار با اساتید و رؤسای دانشگاه های کاشان از تفرقه گرایی به عنوان خطر بزرگی یاد که امروز جامعه، دانشگاه ها و حوزه های علمیه را تهدید می کند که منشاء تفرقه گرایی، گرایش های سیاسی به معنای غلط آن است.

 

وی با اشاره به این که آنچه در اسلام است اعم از نماز، روزه و جهاد همه سیاسی است، بر سیاسی بودن دانشگاه ها نیز تأکید کرد و تصریح کرد: دانشگاه ها باید سیاست دان و سیاست مدار باشند نه سیاست زده ، به همین دلیل سیاست زدگی در دانشگاه ها سم و آفت بزرگی برای کشور است و به جای این که عامل وحدت باشد، عامل تفرقه است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اظهار نگرانی از وضعیت کنونی دانشگاه ها، متذکر شد: دانشگاه های ما نباید میدان تاخت و تاز و انتقام گیری سیاسی از یکدیگر باشد.

 

اداره کشور به سعه صدر نیاز دارد

آیت الله نمازی فعالیت های سیاسی را نیازمند صبر و حوصله و سعه صدر دانست و یاد آورشد: بعد از هر تغییر و تحولی، گروهی که می آیند گروه قبلی را به کلی پاکسازی می کنند درحالی‌که اداره کردن کشور نیازمند سعه صدر است.

 

به گفته وی، اختلاف سلیقه بین افراد یک امر طبیعی است که درکانون خانواده نیز وجود دارد، لذا باید به خاطر مسائل بزرگتر و مهم تری که داریم یکدیگر را تحمل و از تخریب یکدیگر اجتناب کنیم.  

 

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به سفارشات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و مسؤولان کشور به حفظ وحدت گفت: دانشگاه ها باشگاه سیاسی نیستند، بلکه عرصه علم و علم آموزی و تعلیم و تربیت هستند.

 

مخالفت با سخنران نیاز به هتاکی ندارد

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به این که دانشگاه های ما به جای این که عرصه رقابت های علمی باشد تبدیل به عرصه رقابت های سیاسی شده است با اظهار تأسف از حوادث اخیر در برخی از دانشگاه ها از جمله در تهران، قم، اراک و اصفهان در روز دانشجو گفت: مخالفت با سخنان سخنران، راهکار خودش را دارد اما هتک حرمت و توهین به افراد با مکتب اسلام و دانشگاه اسلامی سازگاری ندارد.   

 

اسلام دارای دو رکن امامت و ملت است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با بیان این که در اسلام گروه و حزبی وجود ندارد و اگر حزبی هم باشد، حزب خدا وحزب الله است تأکیدکرد: دو رکن در اسلام بیشتر وجود ندارد، یکی رکن امامت و دیگری رکن ملت است.

 

آیت الله نمازی ادامه داد: اگرتشکل های سیاسی و گروه های سیاسی ابزاری باشند برای دست یابی به اهداف توحیدی خیلی خوب و پسندیده است و هیچ اشکالی برآن وارد نیست.

 

به گفته وی، اگر هدف همه گروه ها و احزاب سیاسی برای رسیدن به خدا و یک نقطه مشترک به نام اسلام، قرآن، اهل بیت، ولایت و قانون اساسی است ، پس دعواهای سیاسی برای چیست.  

 

نماینده ولی فقیه در کاشان، بازی های سیاسی را برای کشور خطرناک خواند و گفت: ما اگر پیرو اهل بیت(ع) هستیم چرا باید دیگران را که آنها هم پیرو اهل بیت(ع) هستند تحقیر و تضعیف و با آنها برخورد کنیم.  

 

آیت الله نمازی گفت: فرهنگ عاشورایی و توحیدی که همه گروه های سیاسی به آن اعتقاد دارند باید در عمل و در فعالیت های گروه های سیاسی بروز ظهور داشته باشد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر ما سربازان انقلاب و اسلام و کربلا و عاشورا هستیم و معتقد به اسلام و اهل بیت(ع) ، قانون اساسی، خط امام و ولایت فقیه هستیم، یک رسالت جهانی و انقلابی داریم که آن نیز صدور انقلاب و عاشورا و کربلا به دنیا است، هرچند که اگر ما توان این کار را هم نداشته باشیم امام حسین(ع) خودش این کار را دارد انجام می دهد.

 

آیت الله نمازی گفت: ملت ایران که برای دنیا الگو است نباید دچار اختلاف باشد و اگر اختلافی هم وجود داشته باشد باید یکدیگر را تحمل کنیم تا مسؤولیت سنگینی که در قبال دانشجویان که امانت های الهی در نزد ما هستند بتوانیم با برنامه ریزی و مدیریت و سیاست گذاری صحیح پاسخگوی نیاز آنها بر اساس موازین دینی باشیم.  

 

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین  از اساتید و دانشجویان به ویژه رییس دانشگاه کاشان خواست با تلاش بیشتر و مضاعف دانشگاه کاشان را به عنوان یک دانشگاه نمونه و متمایز از دیگر دانشگاه های کشور معرفی‌کنند./1307/پ201/ج  

 

ارسال نظرات