۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۲۳۷۰۸۹
معاون تبلیغ حوزه های علمیه لرستان:

تبیین سبک زندگی رضوی نیازمند شناخت است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان گفت: برای تبیین سبک زندگی رضوی در جامعه و زندگی خویش، ابتدا باید شناخت کاملی از سیره علمی، عملی و رفتاری امام رضا(ع) داشته باشیم.
سبک زندگي اسلامي

حجت الاسلام محمد ولی پور، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تسلیت شهادت امام رضا(ع) بیان داشت: وجود بارگاه نورانی امام رضا(ع) در کشور ما به عنوان نگینی درخشان است.

وی با بیان این که سبک زندگی اهل بیت(ع) چراغ راه انسان ها است، افزود: پیروی از سبک زندگی اهل بیت(ع) بهترین عامل هدایت انسان در عرصه های گوناگون است.

حجت الاسلام ولی پور مهم ترین عامل پیشرفت و رشد جامعه را تبیین و ترویج سبک زندگی اهل بیت(ع) بیان کرد و عنوان داشت: آشنا کردن نسل جوان با سیره و سنت اهل بیت(ع) بهترین راه پیشرفت جامعه است.

وی با تأکید بر این که برای تبیین سبک زندگی اسلامی و رضوی در جامعه ابتدا باید از ابعاد فکری، شخصیتی و اعتقادی امام رضا(ع) شناخت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: پس از شناخت می توان سیره و سنت اهل بیت(ع) را به خوبی در جامعه به ویژه بین نسل جوان تبیین کرد.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان با بیان این که پیروی از سیره و سنت اهل بیت(ع) سبب سعادت بشر می شود، ابراز داشت: امید است با شناخت ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) بتوان معارف ایشان را در جامعه به ویژه بین نسل جوان تبیین کرد.

وی در ادامه با اشاره به این که سیره زندگی امام رضا(ع) از مسائل اعتقادی جدا نبود، بیان داشت: باید در زندگی خویش ارزش های اسلامی و اعتقادات دینی را مورد توجه قرار دهیم.

حجت الاسلام ولی پور با بیان این که سیره زندگی امام رضا(ع) الگویی ویژه است، خاطرنشان کرد: می‌توانیم با استفاده از رهنمودهای امام هشتم(ع) زندگی خویش را به سبک دینی جهت دهی کنیم.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان در پایان بیان داشت: زوایای زندگی امام رضا(ع) برای آحاد جامعه اسلامی الگوی رستگاری است./9459/ت302/ب2

 

ارسال نظرات