۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۲۳۷۸۵۶
رییس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی خبر داد؛

ترجمه اندیشه‌های حضرت امام خمینی به تمامی زبان‌های زنده دنیا

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از ترجمه اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) به تمامی زبان‌های زنده دنیا خبر داد.
امام خميني ره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام عباس کمساری، رییس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان این‌که مؤسسه در حفظ و تنظیم و طبقه‌بندی آثار فکری امام خمینی(ره) موفق بوده است، افزود: تمامی مطالب جمع‌آوری شده به تمامی زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده است.

 

وی ادامه داد: قرار است تا پایان سال دانشنامه‌ حضرت امام خمینی(ره)، که یک کار تحقیقاتی جامع است به چاپ برسد و با افتتاحیه موزه حضرت امام در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.


حجت الاسلام کمساری در ادامه گفت: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام، سعی دارد تا اندیشه‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کند و در این راستا باید از فرهنگ و هنر کمک بگیرد.


وی افزود: مؤسسه در این زمینه شوراهایی تشکیل داده از جمله شورای سیاست‌گذاری کارشناسان، شواری سیاست‌گذاری ادبیات و شعر و شورای سیاست‌گذاری سینما، تئاتر و
هنرهای تجسمی و شورای سیاستگذاری فضاهای مجازی و وب.


مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی استان اصفهان در ادامه افزود: آنچه که مسلم است این است که ما در آشنایی نسل جوان و نوجوان با اندیشه‌ها و منش‌های حضرت امام، منفعلانه عمل کردیم و نتوانستیم به شایستگی اندیشه‌های امام را به نسل جدید منتقل کنیم.


وی در ادامه تأکید کرد: اگر امروزه نسل جوان ما با مشکلاتی روبه‌روست به این دلیل است که از افکار معنوی و اخلاقی فاصله گرفته ایم.

حجت الاسلام کمساری گفت: حضرت امام حتی دشمن خود را با متانت صدا می‌زد و این قبیل منش‌های الهی و درست باید به مدد هنر به نسل جوان منتقل شود.

وی همچنین با اشاره به این که مؤسسه تنظیم ونشر آثار امام خمینی در اصفهان به دستور مرحوم حاج احمد خمینی تأسیس شد، گفت: این مؤسسه سه شعبه در قم، خمین و اصفهان دارد و به لحاظ ساختاری مستقل است و به هیچ نهاد دولتی وابسته نیست.

حجت الاسلام کمساری همچنین به اقدامات سال گذشته مؤسسه اشاره کرد و افزود: اصفهان در سال گذشته موفق به برگزاری 16 جشنواره شعر عروج و بهمن شده، شش جشنواره سراسری فیلم و هفت جشنواره سراسری هنرهای تجسمی را هم در کارنامه کاری خود داشته است.

وی همچنین با اشاره به این که با همت این مؤسسه اکثر کتابخانه‌های شهر مجهز به آثار حضرت امام شدند، گفت: در حدود 8 هزار جلد کتاب از اندیشه‌های حضرت امام جمع‌آوری کرده ایم که در حدود 5 هزار جلد آن به کتابخانه ها هدیه شده است./939/پ202/ب6

ارسال نظرات