۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۲۳۸۸۲۳

اهدای بیش از هزار متر مربع فرش دستبافت خراسان جنوبی به عتبات عالیات

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی از اهدای یک‌هزار و 263 مترمربع فرش دستبافت این استان به عتبات عالیات طی 9 ماه گذشته خبر داد.
عتبات عاليات

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، علی محمدی، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی ظهر امروز در جمع خبرنگاران، گفت: 160 کارگاه قالیبافی در زمینه تولید فرش برای عتبات عالیات در خراسان جنوبی فعال است.

 

وی با بیان این که در این کارگاه‌ها یک‌هزار بافنده مشغول به فعالیت هستند، افزود: طی 9 ماه امسال توسط این افراد یک‌هزار و 263 مترمربع فرش دستبافت تولید و به عتبات عالیات اهدا شده است.

 

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی ادامه داد: هم‌اکنون نیز یک‌هزار و 149 متر مربع فرش دستبافت در حال بافت است.

 

 مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به کمک های نقدی مردم خراسان جنوبی به صحن حضرت زهرا(ع) اظهار کرد: مردم خراسان جنوبی طی 9ماهه گذشته 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای ساخت صحن حضرت زهرا(س) کمک کرده اند.

 

محمدی از اهدای1180 متر مربع سنگ به صحن حضرت فاطمه‌ زهرا‌(س) خبر داد و گفت: طی این مدت یک‌هزار و 185 متر مربع سنگ به ارزش 100 میلیون تومان برای ساخت صحن حضرت فاطمه‌ زهرا(س) ارسال شده است.

 

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با اشاره به اعزام 185 کارگر ماهر، نیمه ماهر و ساده به عتبات عالیات از ابتدای سال جاری تاکنون، تاکید کرد: این افراد در قالب 9 کاروان به کشور عراق اعزام شده‌اند که در زمینه بازسازی عتبات عالیات 6 هزار نفر روز فعالیت داشته‌اند.

 

محمدی افزود: مردم متدین خراسان جنوبی در این بازه زمانی 500 گرم طلا و یک کیلوگرم زعفران به ارزش 152 میلیون تومان و500 کیلوگرم محصول زرشک را برای بازسازی عتبات به ستاد بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند.

 

وی با بیان این که ساخت صحن حضرت‌ زهرا(س) مهمترین پروژه‌ در حال ساخت استان در کشور عراق است، تصریح کرد: خراسان جنوبی در زمینه ساخت این صحن 25 میلیارد تومان تعهد کرده که از این میزان تاکنون دو میلیارد و 500 میلیون تومان پرداخت شده است.

 

مسؤول ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان جنوبی، میزان تعهد کمک مردم استان به ستاد بازسازی عتبات عالیات را یک‌ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این مبلغ تا پایان سال جاری و سال آینده به حساب ستاد بازسازی عتبات و عالیات پرداخت می‌شود. 

 

محمدی با اشاره به این که کمک ها مردم نشانه اوج ولایت مداری و محبت آن ها به اهل بیت(ع) است، ادامه داد: مردم خراسان جنوبی همواره در کمک به عتبات عالیات و پرداخت خمس و زکات در کشور رتبه اول را داشته اند.

 

وی با بیان این که اعزام کاروان های کارگری به عتبات عالیات همچنان ادامه دارد، یاد آور شد: افرادی که می خواهد در این کاروان ها شرکت کنند می توانند در شهرستان های مختلف استان به دفتر عتبات مراجعه کرده و نام نویسی کنند که پس از نام نویسی کارگران و معماران در قالب کاروان 20 تا 40 نفره در قالب اتوبوس به عتبات عالیات اعزام خواهند شد و مدت کار این افراد بنابر نیاز 15 تا یک ماه خواهد بود./968/پ202/ب5 

 

ارسال نظرات