۱۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۲۳۹۰۱۶
آیت‌الله ایمانی تأکید کرد:

توجه بیش از پیش به وحدت اسلامی/ نماز باران در شیراز خوانده می‌شود

خبرگزاری رسا ـ‌ نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به تفرقه افکنی برخی از افراصی‌ها میان شیعه و سنی گفت: امروز روزی است که باید به سمت وحدت و هماهنگی هر چه بیشتر گام برداریم.
آيت الله ايماني، نماينده ولي فقيه و امام جمعه شيراز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به میلاد پیامبر اسلام و میلاد امام صادق (ع) و هفته وحدت گفت: این دو میلاد فرخنده را تبریک عرض گفته و هفته وحدت را گرامی می‌داریم زیرا پیامبر منادی وحدت امت اسلامی و نقطه مشترک همه مسلمانان است.


وی ادامه داد: قرآن مجید اختلاف و برادرکشی را در کنار دو عذاب بزرگ الهی معرفی می‌کند آنجا که در آیه 65 سوره انعام به سه عذاب اشاره‌ شده است که یکی صاعقه آسمانی، دوم زلزله‌های ویرانگر و سوم اختلاف و تفرقه است.


آیت‌الله ایمانی با بیان این‌که اختلاف و تفرقه در کنار زلزله و صاعقه از بلا‌هایی است که یک لحظه همه هستی و زندگی را نابود می‌کند، اظهار کرد: قرآن مجید می فرماید«شما را به اختلاف گرفتار می کند آن هنگامی که گناهانتان باعث عذاب شده باشد».


دامن زدن به مسائل تفرقه انگیز از سوی برخی افراطی‌ها
وی با اشاره به این‌که برخی از افراطی‌ها به عنوان خواص جامعه به مسائل تفرقه‌انگیز دامن می‌زنند بیان کرد: یک عالم سنی در گوشه‌ای از دنیا فتوا می‌دهد که شیعه کافر است و مال و جان و ناموسش مباح است و یک عالم به اصطلاح شیعه از ماهواره‌هایی که انگلیس در اختیارش قرار داده استفاده می‌کند و با توهین به مقدسات و سخنانی که پایه تاریخی هم حتی ندارد تفرقه بین دنیای اسلام ایجاد می‌کند.


نماینده ولی فقیه در استان فارس تأکید کرد: این عالم شیعه انگلیسی لشکر برای آن عالم سنی فراهم می‌کند و این دو با هم دو لبه یک قیچی هستند که هر دو یک کارایی دارند.


وی تصریح کرد: امروز روزی است که باید به سمت وحدت و هماهنگی هر چه بیشتر گام برداریم.


دشمنان پیام رزمایش محمد رسول‌الله را دریافت کردند
رئیس شورای فرهنگ عمومی فارس در ادامه اظهار کرد: یکی از حوادث مهم هفته پایان موفقیت‌آمیز رزمایش محمد رسول‌الله (ص) بود و این رزمایش بزرگ‌ترین رزمایش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود و تمام یگان‌ها و نیروهای سه‌گانه ارتش و واحدهای مرتبط با آن شرکت کردند.


وی متذکر شد: در این رزمایش در توانمندی‌های ارتش، تاکتیک‌های پیشرفته و تجهیزات مدرن به کار گرفته شد و دشمنان نظام جمهوری اسلامی آمادگی کامل ارتش را دیدند و به عنوان یک پیام دریافت کردند.


به گفته وی، کشورهای منطقه با قدرت اثرگذار جمهوری اسلامی ایران بیشتر آشنا شدند و جمهوری اسلامی در پیام صلح و دوستی که برای آنان فرستاد اعلام کرد که می‌توانیم خودمان آرامش و امنیت منطقه را حفظ کنیم و نیازی به کشورهای غارتگر دنیا نداریم.


آیت‌الله ایمانی با تأکید بر اینکه این رزمایش برای دشمنان تهدید و برای دوستان نقطه امید بود، افزود: در این رزمایش هواپیماهای فوق مدرن دشمن که برای رصد اطلاعاتی آمده بودند با هشدارها مجبور به ترک منطقه شدند و ناوهای جنگی دشمن مسیر را تغییر دادند و از مجموعه فضای رزمایش فاصله گرفتند.


ضرورت تلاش برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی
خطیب نماز جمعه شیراز در فراز دیگری از سخنان خود بیان کرد: هفتم دی و فرمان تاریخی امام مبنی بر ریشه‌کن شدن بی‌سوادی است و من از عموم خانواده‌هایی که فرد بی‌سواد دارند می‌خواهم کوشش و تلاش کنند تا همه باسواد شوند.


آیت‌الله ایمانی همچنین ابراز کرد: سه‌شنبه شانزدهم دی‌ ماه سالروز حماسه دانشجویان شهید و عزیز ماست که به نام روز شهدای دانشجو نام‌گذاری شد.


وی با اشاره به روند تاریخی این نام‌گذاری اضافه کرد: سال 59 غربت جبهه‌های ما و غربت بچه‌های رزمنده‌ بود چنانکه با موضع‌گیری‌های زشتی که بنی‌صدر ملعون در مقابل رزمندگان ما گرفته بود، عزیزان دانشجوی ما با رهبری یک دانشجو به نام سید حسین علم‌الهدی یک عملیات بدون تجهیزات و امکانات را در هویزه راه انداختند.


آیت‌الله ایمانی ادامه داد: با اینکه عملیات موفقیت‌آمیز بود اما این دانشجویان عزیز مظلومانه به شهادت رسیدند و غریبانه هم نام آن‌ها باقی ماند و در همین راستا لازم است از سپاه فجر و فرماندهی محترمش که یادواره شهدای دانشجو را در همه شهرستان‌های استان فارس و شیراز برگزار کردند تشکر کنیم.


وی در پایان گفت: با توجه به خشکسالی که اتفاق افتاده است، مؤمنان عنایت کنند و این ایام را سه روز روزه‌ بگیرند و در روز دوشنبه طبق اعلامی که انجام می‌شود در نماز استسقا طلب باران حضور پیدا کنند./919/پ203/ب6

ارسال نظرات