۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۲۳۹۰۵۳
امام جمعه خمینی شهر خواستار شد؛

نامگذاری دهه میثاق با ولایت طی فواصل نهم تا 19 دیماه

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خمینی شهر با اشاره به روزهای حماسه آفرین نهم و 19 دیماه، گفت: در نماز جمعه پیشنهاد دادیم که بین فواصل تاریخی 9 و 19 دی به منظور درک بیشتر نسل جوان، دهه میثاق با ولایت نامگذاری شود.
امام جمعه خميني شهر

حجت الاسلام عباس رحیمی، امام جمعه خمینی شهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به سالروز حماسه 9 دی وقیام 19 دی ماه، گفت: این روز در حقیقت یک انقلاب عظیمی که به استکبار جهانی، ابزار و عوامل انها در داخل و خارج از کشور پاسخ دندان شکنی داد.

 

وی با تأکید بر اینکه 9 دی سال 88 نشان دهنده پشتیبانی مردم از ولایت فقیه، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده است، ادامه داد: با اینکه مردم از نظر اقتصادی به سبب تحریم ها در تنگنا قرار گرفنته بودند اما باز پشتیبانی خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان دادند.

 

امام جمعه خمینی شهر تصریح کرد: حماسه 9 دی اقدامی بود که مردم با اعتقادات خود وارد میدان شده و در صحنه حاضر شدند.

 

وی افزود: مردم ما وظیفه خود را حفظ و صیانت از نظام خود دانستند جایی که مردم احساس کنند ارزش های نظام و رهبری مورد هجمه دشمن قرار گرفته در صحنه حاضر می شوند بنابراین مشاهده کردیم که مردم چگونه در سال 88 تا پای جان حاضر شدند.

 

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به فتنه گر‌ی‌های انجام شده در عاشورای سال 88، بیان داشت: متأسفانه در این روز فتنه گران شعارها و توهین‌های زیادی علیه امام حسین(ع)، نظام مقدس جمهوری اسلامی، رهبری، امام(ره) و مقدسات ما سر داده و خواستار تغییر مسیر انقلاب بودند که مردم فهیم ما بلافاصله احساس وظیفه کرده و در صحنه حاضر شدند.

 

وی تأکید کرد: مردم به دشمنان داخلی و خارجی نشان دادند هر زمانی احساس خطر درباره نظام و انقلاب کنند در صحنه ها حاضر می‌شوند.

 

امام جمعه خمینی شهر به کلام امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: امام(ره) فرموده اند: «همیشه در صحنه حضور داشته و پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به این کشور آسیب نرسد» بنابراین مردم همیشه این صحبت امام را آویزه گوش کرده و اجرا می‌کنند.

 

وی اضافه کرد: بزرگ‌ترین درسی که 9 دی 88 به جهان نشان داد و برای همیشه در تاریخ ثبت شد این است که مردم هرکجا که نظام و ارزش‌های آنها در خطر باشد در میدان‌ها حضور پیدا می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام رحیمی با تأکید بر این‌که مردم نشان دادند که هر کجا حضور داشته باشند، دشمن نمی‌تواند کاری انجام دهد، گفت: بنده جز نفرات اولی بودم که خواستار ثبت و بازنگری حماسه 9 دی در تاریخ و حفظ نقش هوشیاری و بصیرت مردم بودم.

 

وی بیان داشت: در خطبه‌های نماز جمعه پیشنهاد دادیم که بین فواصل تاریخی 9 و 19 دی دهه میثاق با ولایت نامگذاری شود.

 

امام جمعه خمینی‌شهر تصریح کرد: به دلیل این که نظام شاهنشاهی در سال 56 علیه امام خمینی(ره) مقاله توهین‌آمیزی منتشر کرد، مردم قم نیز به این نتیجه رسیدند که باید از شخص امام دفاع کنند، بنابراین پیشنهاد شد که بین فواصل زمانی نهم و 19 دی دهه میثاق با ولایت نامگذاری شود تا این که فرصت بیشتری برای نسل جوان به منظور درک نقش ولایت فقیه  موجود باشد.

 

وی در ادامه با انتقاد به افرادی که خواستار آزادی سران فتنه هستند، تأکید کرد: جرم سران فتنه تنها این نیست که نظری ارائه داده و تجمعاتی را ایجاد کرده باشند، بلکه این افراد به جریان براندازی وصل شدند و آمریکا و صهیونست‌ها را نیز وارد صحنه کردند، بنابراین آسیبی که این افراد به انقلاب و پیشرفت‌های ما زده‌اند به سادگی ترمیم نمی‌یابد.

 

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی با اشاره به این که ملت ما اقدامات این افراد را فراموش نمی‌کنند، ادامه داد: در حال حاضر این ملت ما است که حصر و مجازات این افراد را مطالبه می‌کند.

 

وی تصریح کرد: مگر می‌توان مطالبات ملت را که به خون شهدا آغشته شده نادیده گرفت حتی اگر نظام نیز فتنه گران را مورد عفو قرار دهد ملت ما هرگز این اقدام را انجام نمی دهد.

 

امام جمعه خمینی شهر اظهار داشت: کسانی که خواستار رهایی سران فتنه هستند دلسوز ملت نبوده بلکه خواهان آزادی آنها هستند که بار دیگر مصاحبه، اطلاعیه و اعلامیه هایی منتشر کرده و فتنه گری های خود را از سر بگیرند.

 

وی در پایان گفت: فتنه گران نباید توقع داشته باشند که ما اصول نظام را زیر پا بگذاریم./939/ت302/ب6

ارسال نظرات