۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۲۳۹۱۰۴
مدیر کل ارشاد زنجان:

جشنواره ملی «شکوه شکیبایی» در زنجان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان این که برای نخستین بار جشنواره ملی «شکوه شکیبایی» در زنجان برگزار می شود، گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ملی، نگاه به زندگی ارزشمند الگوی صبر و استقامت زینب کبری (س) است.
ناصر مقدم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، ناصر مقدم، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مراسم نکوداشت آیت الله محمدی اصل گفت: 18 دی ماه سال جاری با همکاری حوزه علمیه استان زنجان مراسم نکو داشت آیت الله شیخ ابراهیم محمدی اصل برگزار می شود.

وی در ادامه با اشاره به سوابق عالیه این عالم جلیل القدر اظهار داشت: وی از اساتید و استوانه های علمی استان محسوب شده و نزدیک به 70 سال سابقه علمی در استان زنجان دارند و شاید بتوان گفت که نیم قرن نیز در این استان به شاگرد پروری پرداخته است.

این مسؤول در ادامه افزود: آیت الله محمدی اصل افزون بر این که سالیان متمادی در مساجد به تبلیغ دین مبین اسلام پرداخته است از جمله مؤسسین حوزه علمیه خواهران زنجان نیز به شمار می روند.

مقدم در ادامه با اشاره به برنامه های هفته وحدت در زنجان خاطرنشان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان به مناسبت هفته وحدت مراسم شب شعری برای نخستین بار به میمنت ولادت حضرت رسول اکرم (ص) این هفته برگزار می کند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان در ادامه با بیان این که برای نخستین بار در کشور اولین جشنواره ملی حضرت زینب کبری (س) با عنوان «شکوه شکیبایی» برگزار می شود، تصریح کرد: آیین عاشورا تنها مختص محرم و صفر نیست و ضرورت دارد تا ادامه یابد که این جشنواره نیز برای همین منظور در چهار بخش شعر، داستان، مقاله و دل نوشته به صورت ملی در اسفند ماه سال جاری در زنجان برگزار می شود.

وی در ادامه با ابراز امیدواری از رسیدن جامعه به اهداف بلند عاشورا گفت: در صورت توجه به زندگی حضرت زینب (س) بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه حل می شود از این رو علاقه مندان آثار خود را باید در چارچوب های ارائه شده به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.

این مسؤول در ادامه با اشاره به دیگر برنامه های جنبی جشنواره ملی شکوه شکیبایی اظهار داشت: در کنار برنامه اصلی، برنامه های جنبی دیگری نیز برگزار می شود که برگزاری جشن ویژه ولادت در زیبنیه اعظم زنجان، مولودی خوانی، مسابقات فرهنگی، نشست های تخصصی و نمایشگاه های تخصصی و هنری و مشاعره از جمله این برنامه ها است.

مقدم در ادامه با اشاره به این که در راستای سیاست های مقام معظم رهبری در زمینه مدیریت جهادی و عزم ملی در حوزه اقتصاد و فرهنگ نیز اقداماتی از سوی این اداره کل صورت گرفته است، افزود: کاهش تصدی گری و تشکیل تشکل های صنفی از جمله این اقدامات است. /949/پ202/ب

ارسال نظرات