۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۲۳۹۸۰۶
استاد حوزه علمیه قزوین:

جهان اسلام امروز بیش از هر زمان دیگر به اتحاد مسلمانان نیازمند است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قزوین با بیان این‌که بزرگان حوزه باید اصول واحد را تبیین و تبلیغ کنند گفت: ما امروزه بیش از هر زمان دیگر به اتحاد مسلمانان در دور و نزدیک نیاز داریم تا بتوانیم با دشمان خارجی خود با صلابت مقابله کنیم.
هفته وحدت

حجت الاسلام رسول شعبانی استاد حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین درباره وحدت کلمه گفت: قرآن کریم درباره وحدت با آیات متعدد تأکید فراوان داشته است.

 

وی در ادامه با بیان این‌که قرآن مشترکات دینی ماست افزود: قرآن مسلمانان را تشویق کرده که یک پیکر باشیم، ما همه از یک پیکریم، خداوند در بعثت پیامبر با فرستادن قرآن به ما نعمتی داد که اسلام را زنده نگه داریم.

 

اصل انگیزه تفرقه به دو عامل درونی و بیرونی است

استاد خارج اصول فقه با بیان این‌که اصل انگیزه تفرقه به دو عامل درونی و بیرونی است، ابراز داشت: عامل درونی غفلت از قرآن و سیرت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) است، عامل بیرونی دشمن با تحریک افراد غافل و با حمایت از گروهک‌های آمریکایی است که سبب می‌شود مسلمانان برادر کشی کنند و دامن به جامعه بزنند.

 

این کارشناس فرهنگی با بیان این‌که قرآن کریم روی مسأله توحید و برادری مسلمانان تأکید دارد چرا که پیروزی مسلمانان در کلمه اتحاد است مثال این‌که وحدت کلمه گسترش در جامعه است.

 

وحدت نباید به مسائل سیاسی کشیده شود

وی در ادامه بیان داشت: وحدت کلمه‌ای است که معنای آن باید از نظر علمی و استدلال بحث، بررسی شود، وحدت نباید به مسایل سیاسی کشیده شود.

 

حجت الاسلام شعبانی در ادامه وحدت را بر معنای تأکید به مشترکات الهی دانست و گفت: نقاط مشترک فراوانی داریم آن اصول مشترک باید رعایت شود و همان اصول در جامعه ترویج شود.

 

این استاد حوزه علمیه در پایان با بیان این‌که بزرگان حوزه باید اصول واحد را تبیین و تبلیغ کنند، گفت: ما امروزه بیش از هر زمان دیگر به اتحاد مسلمانان در دور و نزدیک نیاز داریم تا بتوانیم با دشمان خارجی خود با صلابت مقابله کنیم./955/ت302/ب6

ارسال نظرات