۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۷
کد خبر: ۲۴۰۳۳۲
همزمان با هفته وحدت«به نشر» معرفی کرد؛

«عین الحیات»؛ شرح توصیه های اخلاقی پیامبر

خبرگزاری رسا ـ به مناسبت هفته وحدت، کتاب «عین الحیات» ترجمه و شرح سفارش ها و توصیه های اخلاقی پیامبر اکرم(ص) به ابوذر غفاری به همت انتشارات آستان قدس رضوی معرفی شد.
به نشر

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، وصیت و اندرز حضرت محمد(ص) به ابوذر غفاری به عنوان یکی از اصحاب برگزیده، همواره یکی از جامع ترین اخباری است که در باب مکارم و محاسن اخلاق حسنه از خاتم مرسلین(ص) وجود دارد.


در همین راستا، انتشارات آستان قدس رضوی، کتاب «عین الحیات» به عنوان کتابی در حوزه اخلاق و عرفان از عالم نامدار، علامه محمد باقر مجلسی را بر اساس این اندرز که در بردارنده نکات تربیتی اخلاقی شایان توجهی می باشد، را در دو نوبت به چاپ رسانده است.


این کتاب که ترجمه عنوان آن «چشمه زندگی» است، با توجه به شرایط مساعد سیاسی حاکمان وقت صفوی در خصوص نشر فرهنگ تشیع از سوی این عالم ربانی نگاشته شده است، ترجمه و شرح سفارش ها و توصیه های اخلاقی پیامبر اکرم(ص) را به ابوذر غفاری صحابی معروف آن حضرت(ص)، شامل می شود.


از ویژگی های کتاب «عین الحیات» که با نثری روان و به دور از پیچیدگی های لفظی و معنایی به رشته تحریر درآمده است، می توان به بیان روایات و مأثورات دیگر ائمه معصومین(ع) در اثنای مطلب، نقل توضیحات تفسیری و همچنین داستان های تاریخی به عنوان دیگر ویژگی های برجسته و جذابیت های این کتاب اشاره کرد.


علاقه مندان به تهیه کتاب «عین الحیات» و همچنین سایر کتاب های انتشارات    آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی
www.behnashr.com و یا فروشگاه های مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کنند../1308/د102/ب4

ارسال نظرات