۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۲۴۰۹۱۲
لاریجانی:

به هر میزان اعمال سلیقه‌ها کمتر باشد موانع کمتر می‌شود/ دولت و مجلس باید اقتصاد مقاومتی را جدی پیگیری کند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر هماهنگی هر چه بیشتر میان مسؤولان برای پیشبرد کارها گفت: شرایط کشور و عقل بر هماهنگی هر چه بیشتر میان مسؤولان توصیه می‌کند، به هر میزان اعمال سلیقه‌ها کمتر باشد موانع نیز کمتر ایجاد می‌شود.
دکتر علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در مراسم افتتاح و بهره برداری از فاز اول پروژه عظیم پل جمهوری اسلامی با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای رسیدگی به شهر مقدس قم گفت: یکی از تأکیدات ایشان این بود «قم یک حیثیت بین المللی دارد و باید طراز پیشرفت آن نیز در این سطح صورت گیرد»، حق نیز همین است.

 

وی افزود: امروز قم ام القرای جهان تشیع است که باید در این سطح برای آن تلاش کرد؛ خوشبختانه با عنایت رهبر معظم انقلاب گام‌های بزرگی برای آن برداشته شده است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با تأکید بر هماهنگی هر چه بیشتر میان مسؤولان برای پیشبرد کارها بیان داشت: شرایط کشور و عقل بر هماهنگی هر چه بیشتر میان مسؤولان توصیه می‌کند، به هر میزان اعمال سلیقه‌ها کمتر باشد موانع نیز کمتر ایجاد می‌شود.

 

وی تأکید کرد: امروز شرایط ما در منطقه، بین الملل و مشکلات اقتصادی داخل کشور به گونه‌ای است که هر عقل سلیمی بر همت‌، همدلی و هماهنگی هر چه بیشتر مسؤولان برای عمرانی و آبادانی توصیه می‌کند.

 

لاریجانی ضمن تقدیر از هماهنگی مسؤولان استان قم برای آبادانی خاطرنشان کرد: تلاش مسؤولان برای تحقق نگاه رهبری در زمینه بسیج کردن نیروها برای آبادانی کشور کار پسندیده‌‌ای است.

 

وی تصریح کرد: باید به قم نگاه بلند مدت داشت و شجاعانه وارد میدان کار شد، هر چند امروز با مشکلات بودجه‌ای مواجه هستیم، ولی از این مسیر عبور خواهیم کرد، همت باید بلند باشد تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات بودجه‌ای کشور نیز گفت: مجموعه منابع ما در کشور از نظر بودجه زیاد نیست که این موضوع مقداری به سبب وضعیت اقتصادی و مقداری نیز به سبب فشارهای صحنه بین المللی همانند کاهش قیمت نفت است.

 

وی افزود: ولی کشور سرمایه نیروی انسانی داشته که این خود امکان رشد را ایجاد می‌کند، باید به وسیله راه‌های مختلف این تنگناها را علاج کنیم، همیشه نباید به دنبال آبادانی کشور با فروش نفت باشیم، بلکه باید از ابتکارات جدیدی برای آبادانی و توسعه کشور بهره گرفت.

 

لاریجانی ایجاد شرایط رونق و آبادانی در کشور را تکلیف ملی دانست و اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت‌های اوراق مشارکت، صندوق توسعه ملی و بانک‌ها می‌توان برای توسعه کمک کرد.

 

وی یادآور شد: با توجه به شرایط کشور باید امکانات متنوع را به کار گرفت تا حریف فکر نکند، اگر در مسأله‌ای همانند نفت ضیق بگیرد، آبادانی کشور پیگیری نمی‌شود؛ بلکه باید بداند که ما از راه‌های مختلفی برای اداره کشور بهره می‌گیریم.

 

رییس مجلس شورای اسلامی تحقق اقتصاد مقاومتی را از عوامل رونق و پیشرفت کشور خواند و بیان داشت: دولت و مجلس نیز باید همین فکر را دنبال کنند.

 

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش تمام مسؤولان قم برای احداث پروژه پل جمهوری تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: یکی از حسن‌های کار عمرانی افزایش انگیزه بیشتر در افراد است./993/پ202/ج

ارسال نظرات