۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۴۱۴۹۶
آیت‏الله ایمانی در گفت وگو با رسا:

خطر جریان‌های سکولار را جدی نگیریم در آینده دچار چالش خواهیم شد

خبرگزاری رسا ـ آیت‏الله ایمانی با اشاره به چگونگی ارتباط حوزه با نظام اسلامی، گفت: مسؤولیتی که حوزه‏ علمیه در رابطه با نظام اسلامی دارد این است که بتواند تحریف را در محتوای نظام از بین ببرد و در اجرا هم مسؤولیت رعایت اصول و مسائل دینی را داشته باشد.
آيت الله اسد الله ايماني، امام جمعه شيراز

آیت‏الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به چگونگی ارتباط حوزه با نظام اسلامی، گفت: در حقیقت حوزه علمیه سازنده نظام اسلامی است.

وی با بیان این‏که حوزه نگهدار نظام اسلامی از انحراف در محتوا و اجرا است، ابراز داشت: مسؤولیتی که حوزه‏های علمیه دارند این است که بتوانند تحریف را در محتوای نظام از بین ببرند و در اجرا هم مسؤولیت رعایت اصول و مسائل دینی را داشته باشند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‏که حوزه علمیه طاغوت را از بین برد و نظام اسلامی را تشکیل داد، اظهار داشت: طبیعی است که بخشی از نظارت و مدیریت در این عرصه به عهده حوزه علمیه باشد.

آیت‏الله ایمانی در ادامه با اشاره به این‏که این ارتباط باید به نحوی باشد که هم جایگاه حوزه و هم جنبه حمایت ناصحانه از نظام حفظ شود، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این زمینه فرمودند که نهاد جامعه مدرسین و مجلس خبرگان رهبری باید قطع‏نامه داشته باشد و حوزه باید از طریق این نهادها نظارت بر نظام اسلامی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به خطر ورود جریان‏های سکولار به درون حوزه، خاطرنشان کرد: طبیعی است که هر جا حرکت موفقی صورت می‏گیرد سوءاستفاده از آن حرکت فراوان می‏شود که ورود سکولارها به حوزه نمونه‏ای از آن است.

امام جمعه شیراز در پایان با تأکید بر این‏که حوزه باید نسبت به ورود این جریان‏ها بیدار باشد، ابراز داشت: حوزه علمیه و جامعه مدرسین باید نسبت به ورود این تفکر به درون متن حوزه عکس‏العمل نشان دهد و با آنها مقابله کند./922/ت302/ج

ارسال نظرات