۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۲۴۱۵۹۶
هفتم اسفند برگزار می شود؛

مرحله استانی ششمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه در مازندران

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، آخرین مهلت ثبت نام برای شرکت در مرحله استانی مسابقات قرآن و حدیث حوزه را تا 15 بهمن اعلام کرد و گفت: مرحله استانی این مسابقات هفتم اسفند ماه همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می شود.
معاون تهذيب حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مهدی خوبانی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع خبرنگاران گفت: ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه های علمیه 17 تا 19 اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد.

 

وی تفسیر قرآن کریم، معارف حدیث، معارف ادعیه، حفظ و ترجمه قرآن کریم در رشته های یک، پنج، ده، بیست جزء و کل و حفظ موضوعی، قرائت و ترجمه قرآن کریم، تحقیق و ترتیل، حفظ حدیث 110 حکمت منتخب نهج البلاغه، اذان، دعا خوانی و فراز خوانی را محورهای این دوره از مسابقات اعلام کرد.

 

حجت الاسلام خوبانی خاطرنشان کرد: این دوره از مسابقات با حضور طلاب منتخب حوزه های علمیه در مرحله استانی مسابقات قرآن و حدیث کشور برگزار خواهد شد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، آخرین مهلت ثبت نام برای شرکت در مرحله استانی مسابقات قرآن و حدیث حوزه را تا 15 بهمن اعلام کرد و گفت: مرحله استانی این مسابقات هفتم اسفند ماه به صورت همزمان در مراکز استان ها برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: برگزیدگان مرحله استانی در رشته های مختلف 17 تا 19 اردیبهشت به مدت سه روز با هم به رقابت خواهند پرداخت.

 

حجت الاسلام خوبانی در ادامه سخنان خود برگزاری کلاس های آموزشی، محافل انس با قرآن و درس اخلاق را بخشی از مهم ترین برنامه های جانبی ششمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه اعلام کرد.

 

معان تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که داوران این دوره از مسابقات طلاب و اساتید مجرب حوزه در عرصه قرآنی هستند، خاطرنشان کرد: دعوت از اساتید بین المللی از جمله برنامه های ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه های علمیه است.

 

وی با تاکید بر اهمیت گسترش فعالیت های قرآنی، گفت: بی تردید میزبانی مسابقات قرآن کریم حوزه در مازندران، منشأ برکات معنوی بسیاری است و رشد و ارتقای سطح کیفی فعالیت ها در عرصه های مختلف قرآنی را در بر خواهد داشت.

 

حجت الاسلام خوبانی قرآن کریم را مهم ترین عامل وحدت بخش مسلمانان عنوان کرد و بیان داشت: ایران اسلامی یکی از کشورهای مؤثر در ترویج و نشر معارف قرآنی در جهان به شمار می آید.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: برگزاری مسابقات سراسری قرآنی در درک عمیق مفاهیم، تقویت فرهنگ تلاوت، ارتقای سطح آموزشی فعالان و کیفی سازی فعالیت ها در حوزه های قرآنی مؤثر است./1316/پ202/ب1

ارسال نظرات