۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۴۲۹۷۳
آیت الله علوی گرگانی:

با پرداخت خمس و زکات فقر از جامعه رخت برمی بندند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر این که انسان باید راه و رسم عبودیت را بیاموزد، تاکید کرد: غرض از عبادت، معرفت و به کمال رسیدن انسان است.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی از استادان برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار با رؤسا و معاونان حفاظت نیروی انتظامی استان‌های سراسر کشور بیان کرد: غرض خداوند از خلقت، عبادت و غرض از عبادت، معرفت و به کمال رسیدن انسان است.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که انسان در بدو تولد، کاری را به خودی خود نمی‌تواند انجام‌ دهد، خاطرنشان کرد: انسان رفته رفته خود را به کمال می‌رساند و خداوند ابزاری مانند گوش و چشم را به انسان ها داد تا اینکه رسم عبودیت و معرفت را به جا آورند و  به کمال برسند.

 

وی با اشاره به این که انسان عاقل هیچ کاری را بیهوده انجام نمی‌دهد، اضافه کرد: خداوند روزی و انرژی انسان‌ها را از زمان خلقت، به او عنایت کرد و انسان در ازای این لطف باید به فکر عبادت و شناخت خداوند باشد.

 

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: انسان باید مالی که خداوند به او بخشیده است را باید به دو بخش تقسیم کند، یک بخش برای استفاده خود و بخش دیگر برای، بیچارگان، بینوایان و فقیران بدون منت است و سود آن را خداوند در آخرت به انسان می‌دهد.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان این که انفاق در نزد خداوند متعال باقی می‌ماند اما آنچه که انسان برای خود نگه می‌دارد از بین می‌رود، اظهار داشت: خداوند از دو راه روزی می‌رساند؛ نخست روزی که از راه کسب و کار به دست می‌آید، دوم روزی که از زمین رشد می‌کند، اما باید مراقب بود که از این اموال نیز انفاق کرد و باید از راه پاک باشد، نه از راه غیر مشروع.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی ضمن تأکید بر دادن خمس و زکات و کفاره و رد مظالم افزود: خداوند در قرآن برای سائلان و محرومان هم حقی را معلوم کرده است، که یکی از آثار کمک کردن، دفع بلا و ذخیره ای برای آخرت است./992/پ202/ج

ارسال نظرات