۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۲۴۳۵۶۸
امام جمعه شهرستان داران بیان کرد:

کشورهای اسلامی با هوشیاری کامل با توهین کنندگان به مقدسات اسلامی مقابله کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان داران با اشاره به موج جدید اسلام هراسی و هتاکی نسبت به مقدسات اسلامی گفت: لازم است که امت اسلامی بیدار شوند و کشورهای اسلامی با وحدت از طریق مجامع بین المللی اقدامات لازم علیه توهین به مقدسات اسلامی را پیگیری کنند تا مانع گسترش اسلام هراسی و اسلام ستیزی شوند.
کشورهاي اسلامي

حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی، امام جمعه شهرستان داران، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، با اشاره به اتفاقات اخیر در جهان اسلام و توجه جهانی به دین اسلام اظهار کرد: مسلمین به دنبال ایجاد یک حکومت عادل هستند و در دنیا چنین رویکردی ایجاد شده است و مردم نیاز به منجی و عدالت گستر را به شدت احساس می‌کنند.

 

وی در ادامه افزود: در کنار بیداری اسلامی و توجه جهانی به دین اسلام و توانمندی های دین اسلام، خوشبختانه مدیریت حکومت اسلامی هم در ذهن مردم جهان در حال شکل گیری است که الگوی اصلی این مدیریت اسلامی جمهوری اسلامی ایران است.

 

امام جمعه داران اظهار داشت: امروزه حاکمیت ایران اسلامی و تشکیل نمونه هایی از حکومت ایران اسلام در سطح جهانی در حال شکل گیری است و شاهد هستیم که اراده ایران در لبنان، سوریه و عراق در حال شکل گیری است و شاهد هستیم که دشمنان اسلام در تلاش هستند تا سوریه را سرنگون کنند اما از آنجایی که ایران حامی سوریه بود نتوانستند به مقصود خود دست پیدا کنند.

 

وی با اشاره به توانمندی‌ها و تأثیرگذاری ایران اسلامی در منطقه تصریح کرد: اراده ایران موجب شده است تا حزب الله اسرائیل را در عرصه نبرد شکست دهد و عراق با استفاده از تفکر بسیجی و وحدت اسلامی کمر داعش را بشکند و آن را از بین ببرد و به همین دلیل است که دشمنان از گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی ایران و صدور انقلاب اسلامی به جهان در هراس هستند و تلاش می‌کنند تا به هر نحوی مانع از صدور انقلاب اسلامی ایران به جهان شوند.

 

وحدت امت اسلامی مانع نفوذ دشمن در جهان اسلام می شود

حجت الاسلام سیاوشی وحدت جهان اسلامی را عامل مهمی در شکست دشمنان دانست و بیان کرد: وحدت امت اسلامی در سطح جهانی مانع نفوذ استکبار جهانی در کشورها می‌شود و به همین دلیل است که تمام تلاش دشمن معطوف به بدنام کردن اسلام و ایجاد موجی از اسلام هراسی در عرصه جهانی و تشکیل گروه هایی نظیر داعش بر همین مبنا است و می‌خواهند با امثال داعش اسلام و مسلمانان را به افکار عمومی جهان خشن و بی رحم و وحشی معرفی کنند.

 

وی با اشاره به ضربات سنگینی که ایران بر داعش وارد کرده و موجب نزدیک شدن داعش به نابودی کامل شده است، ابراز کرد: بدنام شدن اسلام و عدم شکل گیری اسلام در ذهن مردم جهان هدف اصلی دشمن است ولی شاهد هستیم در آمریکا و در کشورهای کمونیستی نظیر چین فوج فوج مردم به سمت اسلام می‌روند و شاهد رشد چشم گیر و روزافزون تشرف به اسلام در عرصه جهانی هستیم و به همین دلیل است که دشمنان احساس خطر کرده‌اند.

 

امام جمعه شهرستان داران با اشاره به نقشه دشمن برای از بین بردن قداست اسلام خاطرنشان کرد: دشمنان دست به حریم شکنی و توهین به مقدسات در ابعاد گسترده ای زده اند و اگر بتوانند قداست پیامبر اسلام و دین اسلام را از بین ببرند و حرمت‌های اسلامی را بی ارزش کنند و به مقدسات اسلامی تهمت بزنند و این موضوع را عادی جلوه دهند و مردم واکنشی نسبت به این مسائل نشان ندهند می‌توانند در آینده مانع از گسترش اسلام در جهان شوند.

 

حجت الاسلام سیاوشی با تأکید بر لزوم حفظ وحدت امت اسلامی تصریح کرد: اگر وحدت حفظ شود و بین مذاهب اسلامی اختلاف نباشد، دشمنان نمی‌توانند به مقدسات اسلامی بی‌حرمتی کنند چرا که پیامبر و قرآن از مشترکات مذاهب اسلامی و حفظ وحدت مانع بزرگی بر سر راه دشمن است.

 

باید علت و ریشه اسلام هراسی و توهین به مقدسات اسلامی برای همگان تبیین شود

وی در ادامه افزود: ابراز انزجار از هتاکین و توهین کنندگان به مقدسات از لازمه های شرایط کنونی است ضمن اینکه باید برای افکار عمومی به خوبی تبیین شود که هدف دشمن از توهین به مقدسات اسلامی و به پیامبر اسلام و ایجاد موج اسلام هراسی در جهان چیست و علت اصلی این حرکات استکبار جهانی برای همگان باید به خوبی شفاف سازی شود تا همه بدانند استکبار از اصل اسلام می‌ترسد چرا که اسلام دینی است استکبار ستیز که با زیبایی های خود به خوبی در دل همه انسان ها می‌تواند جای بگیرد.

 

امام جمعه شهرستان داران با اشاره به زیبایی های اسلام و نقش آن در جلب افکار عمومی و توجه مردم به اسلام گفت: اگر قداست‌ها و حرمت‌های اسلام از بین برود و حرمت اسلام شکسته شود، مردم و مسلمانان در مواضع خود و عشق و علاقه به اسلام سست خواهند شد، سکوت در برابر هتاکی های دشمن موجب می‌شود تا دشمنان نسبت به گذشته گستاخ تر شوند و لازم است که هم ملت های اسلامی بیدار شوند و هم کشورهای اسلامی و دولت‌ها و حکومت های اسلامی تحرکاتی از خود نشان دهند.

 

حجت الاسلام سیاوشی با بیان اینکه کنفرانس کشورهای اسلامی می‌تواند نقش سازنده‌ای در زمینه مبارزه با اسلام هراسی ایفا کند، خاطرنشان کرد: پیگیری جرائمی نظیر توهین به پیامبر اسلام از طریق مجامع بین المللی از دیگر حرکاتی است که باید کشورهای اسلامی به صورت هماهنگ و متحد انجام دهند و این حرکات مردمی و دولتی می‌تواند مانع از گسترش اسلام هراسی و اسلام ستیزی در جهان شود./1304/ت302/ب6 

ارسال نظرات