۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۲۴۴۲۸۸
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

امروز دنیا با محوریت انقلاب اسلامی دستخوش تغییر شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، با اشاره به تأثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران در منطقه، گفت: امروز تصمیمات و تغییرات بین المللی متاثر از وجود انقلاب است.
 حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی شامگاه گذشته در نشستی با اعضای شورای اداری استان به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر، به روزهای اول پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: آن روزها کسی پیش بینی نمی کرد که 35 سال بعد در این نقطه بایستیم و دنیا با محوریت انقلاب اسلامی ایران دستخوش تغییر شود.



وی افزود: امروز تصمیمات و تغییرات بین المللی متاثر از وجود انقلاب است گرچه طی 35 سال انواع فشارها به ملت و انقلاب وارد شد که در تاریخ بشر بی نظیر است که کشوری این همه مورد هجمه باشد.



امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران عرصه های جدیدی رو به بشریت گشود به ویژه در زمان افول شرق کمونیستی که زمینه برای یکه تازی غرب مهیا می شد و در دنیایی که تشنه ایده ای برتر بود، انقلاب اسلامی ایران مدلی تازه به جهان ارائه کرد.

 


وی افزود: در هیج دوره ای مانند دوران پس از انقلاب ارائه این همه خدمت به کشور را شاهد نبودیم و امروز گرچه منطقه در تنش است اما در اوج اقتداریم و کسی جرات ندارد به نیت تهاجمی به کشور ما نگاه کند.



حجت الاسلام والمسلمین عاملی، خاطرنشان کرد: در عرصه فناوری افق های روشنی باز شده و با همت ویژه مقام معظم رهبری در زمینه حرکت موسسه های دانش بنیان و ایده تبدیل علم به ثروت گام های مثبتی برداشته شده است.



وی اظهار کرد: برگزاری انتخابات و تصمیم گیری مردم برای خود و حضور در متن مدیریت مساله ساده ای نیست آن هم در دنیایی که بسیاری نه انتخابات دارند و نه مجلس و در شرایطی که نیروهای اهریمنی دنیا را تسخیر کردند همچنان ملتی همچنان روی پای خود بایستد، کار بزرگی است.



نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند مذاکرات ایران با گروه 5+1، خاطرنشان کرد: تاخیر در مذاکرات از سوی گروه 1+5 به دلیل آدرس غلطی است که از سوی عده ای داده می شود.



وی بیان کرد: آنها در واقع منتظر هستند با بروز برخی مسائل در داخل جایگاه مذاکره کنندگان پایین آمده و به اهداف خود دست یابند ولی همه ما عضو یک خانواده هستیم و رقابت های سیاسی باید وجود داشته باشد اما نباید بگذاریم به تشنج و سیاه نمایی تبدیل شود.



امام جمعه اردبیل اظهار کرد: اصلی ترین تهدید برای کشور جریان سیاه نمایی است، می شود از دولت در زمینه های مختلف ایراد گرفت اما در زمانی که دولت از جنبه های گوناگون تحت فشار است این کوته فکری و ظلم به مسؤولان است.

 

وی تاکید کرد: جریانی برای مقابله با تخلفات شروع شده و باید بی رحمانه به مسائل رسیدگی شود اما افشاگری بی مورد می تواند در شرایط کنونی مهم ترین سرمایه کشور را که همان اعتماد مردم است خدشه دار کند.



حجت الاسلام والمسلمین عاملی، تصریح کرد: همه باید شرایط بین المللی و فشارها را درک کنیم اما دولتمردان هم باید از مسائل و کارهای تنش زا دوری کنند چرا که شعار رییس جمهوری اعتدال است و باید در تمام سطوح مدیریتی خود این مساله را نشان دهد و نباید در تخریب باورهای ملت به عنوان مهم ترین عنصر مقاومت سوژه دست دشمن بدهیم.



وی اظهار کرد: ممکن است عده ای فکر کنند در اقدامات مسؤولان، منطقه ای مغفول مانده اما اطمینان می دهم غیر از مصالح عالی کشور و استان مسؤولان دغدغه دیگری ندارند و در هر رده مدیریتی به ویژه مسؤولان استان به همه نقاط به یک چشم نگاه می کنند.

 

امام جمعه اردبیل افزود: تلاش های مسؤولان تا امروز قابل تقدیر بوده اما عده ای ارباب سیاست می خواهند بهره برداری ها دیگری داشته باشند که ضروری است در این زمینه هوشیاری خود را حفظ کنیم.



نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، بیان داشت: باید در کنار فعالیت های اقتصادی یک عزم ملی در زمینه تقویت فرهنگ و احساس جمعی ایجاد کنیم و از این رو از همه می خواهم 22 بهمن اراده، بصیرت، مقاومت شعور و مدنیت خود را همچون گذشته به دنیا نشان دهند تا مسؤولان نیز به فعالیت بیشتر تشویق شوند.



حجت الاسلام والمسلمین عاملی، تصریح کرد: کشوری مانند جمهوری آذربایجان از لحاظ سیاسی تحت فشار است و تحریم های اقتصادی به شدت روسیه را درگیر کرده اما ما با اخلاص و تیزبینی مقام معظم رهبری و حضور مردم تا امروز کارهای بزرگی انجام دادیم.



امام جمعه اردبیل، با اشاره به زمین گیر شدن رژیم صهیونیستی، تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی در شش روز چند کشور عربی را زمین گیر کرد اما امروز در برابر ایران و حزب الله خود گیر کرده، انقلاب ایران امروز به عنوان وزنه و شاخص در معادلات بین المللی است که باید شاکر باشیم و با حضور در صحنه مراقب باشیم تا این دستاوردها از بین نرود./937/پ202/ب4

ارسال نظرات