۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۲۴۴۷۱۰
آیت‌الله طه محمدی:

منطق انسانیت در غرب زمین گیر شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه همدان با تأکید بر این‌که امروز منطق انسانیت در غرب زمین گیر شده است، گفت: غربی ها اذعان می‌کنند که رهبر ایران به چه میزان از روی عقلانیت، بصیرت و موقعیت شناسی عمل کردند، این سبب مباهات است و امت اسلامی باید برای چنین رهبری شکرگذار باشند.
آيت الله طه محمدي، نماينده ولي فقيه و امام جمعه استان همدان

آیت‌الله غیاث الدین طه‌ محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بررسی ابعاد مختلف تأثیرگذاری نامه ارسالی رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی پرداخت و با اشاره به روایت «فضیلت آن است که دشمنان کینه توز گواهی دهند»، بیان داشت: بیشتر رسانه‌های غربی نیز خود اذعان کرده‌اند که پیام حضرت آقا فوق‌العاده اثرگذار بوده است.

 

وی افزود: این روزها شاهد حملات ناجوانمردانه اروپایی‌ها به اسلام، حوادث فرانسه، حملات آنها به اماکن مقدس و درگیری با مسلمان هستیم که نامه ارسالی رهبر معظم انقلاب همه آنها را خلع سلاح کرد.

 

امام جمعه همدان با تأکید بر این‌که امروز منطق انسانیت در غرب زمین گیر شده است، اظهار داشت: این نامه بسیار اثرگذار بود؛ حتی خودشان اذعان می‌کنند که رهبر ایران اسلامی به چه میزان از روی عقلانیت، بصیرت و موقعیت شناسی عمل کردند، این سبب مباهات ما است و امت اسلامی باید برای چنین رهبری شکرگذار باشند.

 

وی ادامه داد: راه، ایده، ایدئولوژی‌ و جهان بینی غرب با اسلام متفاوت است؛ آنها در یک جریان غلط و باطل در حال حرکت هستند، با زورگویی افکار خود را دنبال می‌کنند.

 

آیت‌الله طه محمدی با اشاره به زیادخواهی‌های آمریکا بیان داشت: آمریکایی‌ها افزون‌بر ایجاد مشکلات در کشورهای اسلامی، در کشورهای غیر اسلامی نیز چنین حوادثی را رقم می‌زنند؛ اگر آمریکایی‌ها دخالت نمی‌کردند، فاجعه اوکراین پیش می‌آمد؟

 

وی یادآور شد: در کشور اوکراین هزاران نفر کشته و میلیاردها دلار به این کشور خسارت وارد شده است؛ این نشانگر زیاد خواهی آمریکا است که هیچ حد و مرزی ندارد؛ در حالی که اسلام تأکید می‌کنند حتی اگر کفار با شما کاری ندارند، با آنها جنگ نداشته باشید.

 

نماینده ولی فقیه در استان همدان درباره نحوه شناخت بی واسطه اسلام نیز بیان داشت: این کار را می‌توان به دو صورت رساند؛ یکی رساندن پیام اسلام همانند نامه‌ای که رهبر معظم انقلاب ارسال کردند؛ مبلغان، گویندگان، حوزه‌های علمیه، روحانیان، تجار و مسلمانان باید حقیقت دین را بدون شائبه بیان کنند.

 

وی تأکید کرد: دومین راه رساندن پیام اسلام به دیگران عملکرد مقبول مسلمانان است؛ آموزه‌های اسلام مطابق فطرت افراد است، از این‌رو شاهد تمایل خیل عظیم جمعیت در کشورهای مختلف به سمت اسلام هستیم که این خود غربی‌ها را نگران و ناراحت کرده است.

 

آیت‌الله طه محمدی ادعای غرب نسبت به آزادی را کذب محض دانست و عنوان کرد: بیشتر ادعای آنها دروغ بوده و تنها بهره‌برداری سیاسی از آنها می‌کنند، همانند حقوق بشر است.

 

وی یادآور شد: ادعای آنها بی اساس است و به آنچه می‌گویند ایمانی ندارند؛ قرآن نیز می‌فرماید «چیزی در زبان می‌گویند که در قلب اعتقاد ندارند»، برای نمونه می‌گویند با تروریست مبارزه می‌کنند، در حالی که خود تروریست را می‌سازند./993/

ارسال نظرات