۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۴۵۳۰۴
معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین:

ایجاد استقلال و الگودهی به ملت‌های جهان از دستاورد‌ها‌ی انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین گفت: استقلال و الگودهی به ملت‌های جهان از دستاورد‌ها‌ی انقلاب اسلامی است که باید امروز با تبیین این دستاوردها جوانان را نسبت به ارزش های انقلاب اسلامی آگاه کنیم.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با بیان این‌که با انقلاب اسلامی روحیه خودباوری در مردم جوانه زد و همین عامل کسب موفقیت‌ها‌ی بسیاری شد، گفت: در گذشته دنیای استکبار به مردم باورانده بودند که توانایی هیچ اکتشاف و نوآوری را ندارند و باید از هر جهت به سایر کشورها وابسته باشند، اما انقلاب اسلامی خلاف این مطلب را ثابت کرد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه استان قزوین، استقلال اقتصادی را از دیگر دستاورد‌ها‌ی انقلاب اسلامی دانست و ابراز داشت: با انقلاب اسلامی وابستگی‌ها‌ی اقتصادی به بیگانگان قطع شد و کشور ما در زمینه‌ها‌ی نظامی، کشاورزی، صنعت و پزشکی، به نوآوری‌ها‌یی دست یافتند که کشور‌ها‌ی خارجی را مبهوت کرد.

 

وی بیان داشت: در زمان طاغوت عبادت و بندگی خدا معنای خود را از دست داده بود و دین از سیاست جدا دانسته می‌شد، اما با انقلاب اسلامی دین به صحنه آمد، تا جایی که قوانین مصوب شده در کشور باید مطابق با شرع و قانون اساسی باشد.

 

استاد حوزه علمیه قزوین پشتیبانی از انقلاب و مبارزین و مستضعفان عالم را از دستاوردهای دیگر انقلاب اسلامی دانست و افزود: پیش از انقلاب اسلامی مستضعفان در سازمان‌ها‌ی بین المللی زبان گویایی نداشتند تا از آنها دفاع کند، با انقلاب اسلامی این فقدان جبران شد، تا جایی که حماس و حزب الله لبنان خود را مدیون جمهوری اسلامی می‌دانند.

 

اسلامی شدن دانشگاه‌ها از نتایج ارزشمند انقلاب اسلامی است

وی به تغییر نوع نظام تعلیم و تربیت در دوران پهلوی تا پیروزی انقلاب اشاره کرد و ابراز داشت: در زمان شاه تعلیم و تربیت بر مبنای تفکرات غربی بود، با انقلاب اسلامی کتاب‌ها‌ی درسی تغییر یافتند و آموزش قرآن در آن‌ها گنجانده شد و دانش آموزان و دانشجویان طبق آموزه‌ها‌ی دینی تربیت شدند.

 

این کارشناس دینی درباره راهکار‌ها‌ی مقابله با هجمه‌های ناکارآمد جلوه دادن انقلاب اظهار داشت: ما باید خدمات اجرا شده را یک به یک و جدا برای مردم جامعه و نسل جوان تبیین کنیم و با مقایسه وضعیت کنونی با گذشته محاسبه کنیم که در نتیجه انقلاب اسلامی تا چه اندازه به پیشرفت و نوآوری دست یافته‌ایم و با این کار مانع از تأثیر گذاری شایعات درباره ناکارآمدی انقلاب شویم.

 

وی تصریح کرد: افرادی که به ناکارآمد نشان دادن انقلاب می پردازند به دو دسته تقسیم می شوند؛ برخی با تفکرات غربی موافق هستند و سعی دارند فرهنگ غربی  را وارد کشور کنند، به همین دلیل با هدف و غرض ورزی به ناکارآمد نشان دادن انقلاب اسلامی می‌پردازند.

 

حجت الاسلام عباسی در پایان گفت: برخی از مخالفان نظام نیز بدون غرض هستند و تنها به تبعیت از شرایط و جو موجود به اعتراض دست می‌زنند و اگر روشنگری برای این افراد اتفاق بیفتند از اعتراض دست برمی‌دارنند./955/ت302/ب6

ارسال نظرات