۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۲۴۵۴۷۴
حاجی بابایی:

پیروی از رهبری و وفاداری به آرمان‌ها رمز موفقیت نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ وزیر سابق آموزش و پرورش کشور گفت: رمز پیروزی و سربلندی جمهوری اسلامی ایران پیروی آحاد مردم از دستورات رهبر انقلاب و وفاداری ملت به آرمان‌های نظام اسلامی است.
حاجي بابايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر سابق آموزش و پرورش کشور شب گذشته (18بهمن ماه) در همایش میراث داران انقلاب در مسجد سنجیده قزوین با بیان این‌که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و الهی بود، گفت: انقلاب اسلامی ایران بر اساس قرآن پایه ریزی شده و رهبری الهی هدایت آن را بر عهده گرفت.

 

وزیر آموزش و پرورش دولت نهم با اشاره به آیات قرآن ملت ایران را مومنانی خواند که با خدا عهد و پیمان بستند افزود: رمز دیگر پیروزی و سربلندی جمهوری اسلامی ایران پیروی آحاد مردم از دستورات رهبر انقلاب و وفاداری و پایداری ملت ازانقلاب و دین بوده است.

 

وی با بیان این‌که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دنیا به دو قطب تقسیم شده بود اظهار کرد: دنیا پیش از پیدایش جمهوری اسلامی ایران به دو قطب شرق(کمونیست) و غرب(آمریکا) تقسیم بندی شده بود که از نظر انقلاب ما این دو قطب، دو قطب قدرتی بودند نه فکری و مکتبی.

 

حاجی بابایی در ادامه ابراز داشت: استکبار با هدف ایجاد فضای کافی برای کنترل ملت‌ها دو قطب قدرتی شرق و غرب را با یک تفکر ایجاد کرده و با تقسیم کشورها و قدرت‌ها قصد اداره و کنترل کل جهان را داشت و با این تقسیم بندی تنها قدرت استثمار آنان بیشتر شده بود.

 

وی با اشاره به شعار تاریخی انقلاب و امام خمینی در مواجهه با دو قطب قدرتمند جهانی یادآور شد: امام خمینی انقلاب اسلامی ایران را با شعار "نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی" بنیان کرد و بر  اساس بینش عمیق و قدرت درک واقعیت و فهم بالای خود نامه ‌ای به گورباچف نوشت و او را از پایان عمر کمونیست با خبر کرد.

 

وزیر سابق دولت نهم بیان داشت: امام خمینی(ره) با بصیرتی که داشت پی به دروغین بودن تقسیم بندی دنیا به دو قدرت کمونیست و لیبرالیسم پی برده بود؛ چرا که می‌دانست هر دو این قدرت‌ها از بی اعتقادی و بی‌ایمانی ریشه گرفته و از سوی استکبار اداره می‌شود و در اصل با هم رقیب نبوده و در پی فریب مردم دنیا هستند.

 

وی با بیان این‌که پس از فروپاشی شوروی دنیا به دو قطب واقعی تفکیک شد گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دنیا به دو تفکر تقسیم بندی شد.

 

حاجی بابایی تصریح کرد: امروز جهان تنها دو قطب دارد، یکی اردوگاه غرب با ستون خیمه آمریکا و دیگری اردوگاه اسلام که ستون آن جمهوری اسلامی ایران است که جنگ واقعی جهان امروز تقابل و جنگ بین این دو تفکر است که یکی خواهان پایداری و دیگری خواهان نابودی اسلام حقیقی هستند.

 

این مسؤول با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان مغرب زمین  ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب در نامه‌ای که به جوانان دنیا نوشتند جوانان شهید ایران و پیغام آنان و اسلام و قرآن واقعی را به جوانان غربی معرفی کرده و از آنان خواستند تا چهره حقیقی اسلام ناب  را با تحقیق و مطالعه بشناسند.

 

وی با بیان این‌که خون شهیدان امروزدر قلم‌ها جاری است تصریح کرد: هدف قیام‌ عاشورا تشکیل و برپایی حکومت علوی و اسلام حقیقی اهل بیت(ع) بوده است و شهیدان انقلاب به تاسی از اهل بیت با این هدف به شهادت رسیده و همواره مردم را به عمل به قرآن و پیرووی از اهل بیت وصیت می‌کردند.

 

حاجی بابایی با اشاره به ایثار امام حسین(ع) در روز عاشورا با هدف بقای دین خاطرنشان کرد: روح همه اعمال ما حب اهل بیت است و هریک از ما چه مردم و چه مسوولان باید کاری کنند تا در روز قیامت بتواند با سربلندی ادعای پیروی از امام و رهبر را داشته باشد.

 

وی با مقایسه وضعیت اسلام و خصوصا تشیع در طول 36 سال گذشته بیان داشت: به برکت خون شهدا و فداکاری‌های آنان اسلام و فرهنگ شیعه در دایره المعارف کشورهای جهان در حال نشر و توسعه است و کشور ایران با افتخار توانسته است به خیلی از شعارها و اهداف بلند شهیدان دست بیابد.

 

وزیر سابق آموزش و پرورش گفت: ملت ایران در جهت پیروی از اهل بیت قدم آغازگر حرکت پیشرفت به سوی قله‌های ترقی جهانی و سعادت است و مسؤولان تمام دولت‌ها موظفند بدون هیچ کوتاهی و با تمام توان خود در این راه به مردم  خدمت کنند چرا در غیر این صورت قابل بخشش نیستند.

 

وی با بیان این‌که رمز موفقیت کشورهای اسلامی در تاسی از تفکر اهل بیت است اظهار داشت: بزرگترین قدرت ما در دنیا شهیدانمان هستند و می‌توان گفت که اکنون قدرت اسلام و حزب الله در جنوب لبنان نیز همین تفکر عاشورایی مکتب اهل بیت است.

 

حاجی بابایی با اشاره به تهدید رژیم صهیونیستی از سوی حزب الله افزود: سید حسن نصرالله به راحتی صهیونیستی را که زمانی کوچکترین مخالفتی با او به معنای نابودی بود را به راحتی خوار کرده و تهدید می‌کند و این به خاطر این است که خون شهیدان انقلاب ایران و روح آنان در رگ‌های سید حسن نصرالله و لبنان جاری است.

 

وی با بیان این‌که آمریکا همیشه در پی توطئه و نابودی اسلام است تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب به تبعیت از نظام تربیتی سیاسی امام راحل همواره تهدید خطرات اعتماد به آمریکا را گوشزد کرده و مسؤولان را از اعتماد به وعده‌های دورغین آنان بر حذر داشته‌اند.

 

وزیر دولت نهم ادامه داد: ما باید همواره یک تحلیل فراحزبی واقع بینانه از نظام و خون شهدا داشته باشیم و بدانیم هر زمان در هر زمینه‌ای موفق شدیم به دلیل پیروی از سیره شهدا بوده و هر زمان که پایمان لغزیده است به خاطر فاصله گرفتن از راه شهیدانمان بوده است.

 

وی یادآور شد: آمریکا با حیله‌های مختلف همچون به راه انداختن جریان داعش به فکر نابودی اسلام است و حتی قصد دارد با ابزاری چون ماهواره و مواد مخدر و... جوانان ایران را فاسد و در نهایت کشور را به تباهی بکشاند، بنابراین ضروری است به چنین دشمنی اعتماد نکنیم.

 

حاجی بابایی با بیان این‌که رمز پیروزی و دوام یک قیام و انقلاب سه چیز است بیان داشت: برای به ثمر نشستن یک انقلاب در هر زمانی سه عامل قرآن، رهبر و همراهی مردم ضروری است و هر قیامی بدون وجود حتی یکی از این سه فاکتور محکوم به شکست است، چنانچه قیام امام حسن(ع) به دلیل عدم همراهی مردم به بار ننشست.

 

وی در یایان با تأکید بر این‌که برای اداره کشور باد از جانشین امام معصوم هم چون خود معصوم پیروی و تبعیت کرد گفت: میزان مشروعیت و مقبولیت یک انسان به اندازه تبعیت واقعی او از رهبر معظم انقلاب و سخنان صریح اوست و نه منحصر به اطاعت زبانی و ظاهری آن مسؤول؛ چرا که رهبر خیر همه را می‌خواهد و تبعت از او عقلانی است./955/پ202/ب4

ارسال نظرات