۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۲۴۵۷۱۵
امام جمعه موقت قزوین:

رسوا شدن افراد آلوده نشان دهنده سلامت انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت قزوین گفت: رسوا شدن افراد آلوده و آشکار شدن آلودگی‌ها نشانه سلامت نظام جمهوری اسلامی ایران است، و امثال مجازات شدن نزدیکان برخی مسوولان و سران از سوی قوه قضائیه می‌تواند موجب دلگرمی مردم به برپایی حق در انقلاب شود.
\حجت الاسلام عبدالکريم عابديني حجت الاسلام عابديني حجت الاسلام والمسلمين عابديني،امام جمعه موقت قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امام جمعه موقت قزوین شب گذشته(19 بهمن ماه) در جلسه تفسیر هفتگی قرآن کریم امام زاده اسماعیل قزوین با تبریک به مناسبت ایام الله دهه فجر به بررسی رابطه انقلاب اسلامی ایران و آیات و روایات و در کل دین اسلام پرداخت.

 

امام جمعه موقت قزوین با بیان این‌که زمان انقلاب یکی از مهم‌ترین پرسش‌ها و دغدغه‌های متدینین پیداکردن رابطه بین انقلاب و اسلام بود، ابراز کرد: انقلاب اسلامی ایران از ابتدا تا زمان حال همواره در جهت دین اسلام حرکت کرده و در این مسیر گام‌های بلندی بر داشته است.

 

وی در ادامه افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه دینی با همه زوایا و ابعادش گام‌های بلندی برداشته است و روز به روز هرچه به چهل سالگی انقلاب نزدیکتر می‌شویم هدف‌های دینی پر رنگ‌تر شده و در حوزه مذهب پیشرفت می‌کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه بین الملل با اشاره به برخی نا بسامانی‌ها و حتی ضد ارزش‌ها در جامعه آن را زیبنده انقلاب اسلامی ندانست و اظهار کرد: هرچند که وجود برخی مشکلات را در جامعه قبول داریم؛ اما نباید اجازه داد برخی افراد با سیاه‌نمایی اوضاع جامعه سعی کنند چهره سیاه شبیه رضاخان را سفید جلوه دهند.

 

وی تصریح کرد: رسوا شدن افراد آلوده و آشکار شدن آلودگی‌ها نشانه سلامت نظام جمهوری اسلامی ایران است، و امثال مجازات شدن نزدیکان برخی مسوولان و سران توسط قوه قضائیه می‌تواند موجب دلگرمی مردم به برپایی حق در انقلاب شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تأکید کرد: البته مردم از مسوولان به ویژه قوه قضائیه انتظار دارند جدی‌تر و صریح و قاطعانه احکام را به موقع جاری کرده و از فرار بعضی عناصر فساد و یا آزاد بودن برخی متهمان جلوگیری کند.

 

وی در پاسخ به این سوال که ریشه و اصل و نسب انقلاب ما در اصل از کجاست گفت: شعارهایی که مردم در زمان انقلاب سر می‌دادند بیانگر اهداف و ریشه این انقلاب است.

 

این استاد حوزه علمیه قزوین در ادامه با یادآوری شعار "نهضت ما حسینی است و رهبر ما خمینی(ره) است" بیان کرد: این شعار به عنوان یکی از رایج‌ترین و پرمعناترین شعارهای زمان انقلاب به خوبی ریشه‌های فرهنگی انقلاب را بیان ‌کرده و اصل این نهضت را یادآوری می‌کند.

 

وی تاکید کرد: همانطور که در زیارت نامه سیدالشهدا می‌خوانیم ایشان وارث انبیای سلف چون حضرت آدم و ابراهیم و  موسی و  عیسی هستند و با هریک شباهت‌هایی دارند، بنابراین می‌توان گفت ریشه انقلاب ما امام حسین(ع) و ریشه ایشان نیز پیغمبران هستند.

 

این مفسر قرآن کریم افزود: امام خمینی(ره) همچون حضرت موسی که در دوران کودکی از نعمت والدین محروم شد اگر چه سایه پدر و مادر را بالای سر خود نداشتند ولی خداوند آن‌ها را مستقیم زیر سایه انوار الهی تربیت کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به پیغام شاه پهلوی پس از قیام پانزده خرداد به امام راحل ابراز کرد: هنگامی‌که شاه به امام اخطار داد کاری نکند که چکمه‌های پدرش ررضاخان را بپوشد امام (ره) در جواب به او پیغام دادند اگر تو چکمه‌های پدرت را بپوشی من هم در برابر تو ذوالفقار جدم را به دست خواهم گرفت.

 

وی ادامه داد: این پیغام امام به این معناست که هردو ما ادامه و دنباله دو جریان دائمی حق و باطل در طول تاریخ هستیم و همانطور که تاریخ در نمونه‌هایی چون قیام عاشورا نشان داده شکست و خسران همیشه نصیب باطل شده و حق در هر حال پیروز است.

 

استادیار دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین با تأکید بر پیروزی نهایی حق و شکست باطل خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن تلاش دشمنان برای نابودی دین حق را ناکام  و بیهوده توصیف کرده، چرا که وعده الهی و اراده خداوند بر این است که عاقبت متقین و مستضعفان زمین اداره جهان را به دست گرفته و زمین را صالحین به ارث ببرند.

 

امام جمعه موقت قزوین بیداری مردم و گرایش جهانیان به دین را نشانه تحقق  وعده الهی خوانده و اظهار کرد: معنویت‌گرایی و عدالت و اخلاق گرایی مردم سراسر جهان موجب خشم و کابوس دشمن شده است، چرا که آنان از پیوستن مردم به اسلام و گسترش دین وحشت دارند.

 

وی تأکید کرد: دشمن زمانی با گسترش رسانه‌ها و تبدیل جهان به دهکه جهانی قصد ریاست و کدخدایی بر جهان را داشت ولی اکنون ناکام مانده؛ هرچند که هنوز برخی ساده لوحان سیاسی آمریکا را کدخدای این دهکده می‌دانند.

 

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به تفسیر سوره فجر از سوی امام صادق(ع) بیان کرد: طبق تفسیر ایشان هریک از جملات این سوره مربوط به اهل بیت(ع)و پیامبر(ص) است و در آخر ایشان حکومتی را وعده می‌دهد که در جهت حق برپا شده و فاصله زمانی کمی با دولت امام زمان(عج) دارد.

 

وی با تاکید بر این‌که نباید در برخورد با روایاتی که پیروزی انقلاب ایران را نوید داده‌اند دچار افراط و تفریط شویم ابراز کرد: این روایات باید بتواند به ما روح امید داده تا با نشاط و جدیت به سوی آینده حرکت کنیم و نباید راجع به آن دچار خطا و تعیین وقت و تعیین شخص خاصی شویم.

 

این مفسر قرآن کریم در پایان به داستان پافشاری برخی افراد در زمان جنگ برای پذیرفتن آتش بس گفت: معادلات نظامی و سیاسی با معادلات الهی و ایمانی تفاوت دارد؛ طبق محاسبات الهی هریک از مسلمانان به خاطر ایمان و یقین خود و در صورت نداشتن ضعف قدرت مقابله در برابر 10 نفر از دشمن را دارد و اگر با قرآن نیرو بگیرد چون امام و رهبر می‌تواند یک تنه در برابر همه دنیا بایستد./955/پ202/ب4

ارسال نظرات