۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۲۵۱۰۸۹
آیت‌الله حائری شیرازی:

مجلس خبرگان حزبی و جناحی نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله حائری شیرازی با تاکید بر این که مجلس خبرگان نهادی سیاسی و جناحی نیست و با توجه به در نظر گرفتن جمیع مسائل رای می دهد، گفت: اعضای خبرگان پیش از این‌که نماینده مردم باشند، نماینده جامعه‌ای هستند که متعلق به امام زمان(عج) است.
 آيت الله حائري شيرازي

آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که این مجلس مجلسی حزبی و جناحی نیست، گفت: خبرگان مجموعه مسائل را در نظر می‌گیرد و سپس رأی می‌دهد.

 

وی افزود: البته همان تفاوت رأیی که میان مردم وجود دارد، میان اعضای مجلس خبرگان رهبری نیز است، چرا که ‌این‌ها انتخاب شده مردم هستند، ولی هر نتیجه‌ای حاصل شود، ابدا جای هیچ‌گونه تردیدی نیست که در آینده، موقعیت و امور انقلاب مشکلی ایجاد شود.

 

آیت‌الله حائری شیرازی تأکید کرد: اعضای خبرگان پیش از این‌که نماینده مردم باشند، نماینده جامعه‌ای هستند که متعلق به امام زمان(عج) است و اعضای خبرگان دقیقا در نظر می‌گیرند که انتخابشان در شأن صاحب الزمان(عج) باشد.

 

وی ادامه داد: بالاتر از انتخاب خبرگان مشیت الهی است و آنچه امام زمان(عج) در مدیریت خدا به ایشان آموزش داده و ما را هدایت می‌کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری توانایی، شایستگی و وجهه اجتماعی را از جمله ویژگی‌ها و شاخصه‌های رییس مجلس خبرگان برشمرد و گفت: رییس مجلس خبرگان باید فردی باشد که کاریزمای اجتماعی به او بیاید.

 

وی تأکید کرد: رییس خبرگان باید بسیار انسان برجسته و با موقعیت عالی باشد که وقتی عنوان می‌شود رییس خبرگان چنین موضوعی را گفت در جامعه موج ایجاد کند، شخصیت و موقعیت او بسیار برای خبرگان مطرح است.

 

آیت‌الله حائری شیرازی یادآور شد: بسیاری از اعضای کنونی مجلس خبرگان کسانی هستند که به رهبری فردی رأی داده و رهبر معظم انقلاب را انتخاب کردند، افرادی هستند که آیت‌‌الله مهدوی کنی و دیگران را انتخاب کردند.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود یکی از دلایل غیبت امام زمان(عج) را شناختن جایگاه ایشان از سوی امت دانست و اظهار داشت: هزار سال غیبت برای این است که امت به این نتیجه برسد، باید به دنبال امام(عج) خود به راه بیفتد، دنبال نایب امام رفتن نیز همانند دنبال امام(عج) است.

 

آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به تأیید قطعنامه 598 از سوی امت اظهار داشت: امام راحل در هشت سال دفاع مقدس تأکید می‌کردند «جنگ جنگ تا پیروزی» ولی در یک شب فرمودند «من جنگ جنگ تا پیروزی را گفتم ولی اکنون صلح می‌کنم و این دستور من یک تاکتیک نیست».

 

وی ادامه داد: بسیاری در آن زمان گفتند «هشت سال هر چه رشته کرده بودیم پنبه شد»، ولی در مسأله قبول قطعنامه امت نمره‌ای گرفت که در هشت سال دفاع مقدس چنین نمره نگرفت.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: صبر ما در هشت سال دفاع مقدس بسیار مؤثر بود، در روایت نیز داریم «صبر در برابر ایمان همانند سر بر تن است»، بدن بی سر فایده‌ای ندارد.

 

وی افزود: اگر ما به این مقام و موقعیت رسیده‌ایم به سبب بصیرتی است که امت در هنگام پذیرش قطعنامه نشان داد، اکنون نیز همین‌گونه است، اگر مذاکره با آمریکا مورد تأیید مردم و رهبری باشد می‌توان از موقعیت بزرگ استفاده کرد؛ چرا که مهم اطاعت امت از امام است./993/ت301/ج

ارسال نظرات