۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۲۵۲۰۱۹
راوی دفاع مقدس:

معرفت مکه با پیمودن راه فکه به دست می‌آید

خبرگزاری رسا ـ راوی دفاع مقدس و فعال فرهنگی گفت: بعضی راه مکه را برای به دست آوردن معرفت می‌روند اما بی معرفت می‌شوند، اما کسانی راه فکه را رفتند و معرفت اصلی مکه را در فکه به دست آوردند.
راهيان نور

قاسم صادقی، فعال فرهنگی و راوی دفاع مقدس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان نقش توانمندسازی راهیان نور در فرهنگ سازی دفاع مقدس در جامعه گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب کاری که در راهیان نور صورت گرفته کاری خوب و حسنه است و راهیان نور به معنای به جایگاه و مقام نور حرکت کردن و در وادی نور قدم گذاشتن است؛ مطابق فرمایش امام خمینی(ره) شهدا شمع محفل بشریت هستند.


این راوی دفاع مقدس گفت: در این چند دهه، افرادی از سراسر دنیا به این مناطق آمده‌ تا معرفت را به سوغات ببرند، روزی مشاهده کردم مادر و دختری از آمریکا آمده‌ بودند و می‌گفتند که ما می‌خواستیم به ایتالیا برویم اما آمده‌ایم رشادت‌های ایرانیان را در جنگ ببینیم و این قابلیت را مسؤولان باید درک کنند.


وی به یکی از ابتکارات خود در زمینه جستجو کردن خانواده شهدا و همرزمان خویش اشاره کرد و گفت: در بهشت زهرا تک‌تک شهدای که با هم در دشت ذوالفقاری همرزم بودیم را پیدا کرده و بر روی سنگ قبر‌ها نوشتم «خانواده شهید، من همرزم شهید شما هستم خانواده محترم اگر می‌خواهید بدانید فرزند شما در کجا شهید شده است من شما را راهی این مناطق می‌کنم» و کاروان‌هایی از خانواده‌های شهدا را به مناطق عملیاتی بردم.


این فعال فرهنگی در ادامه ابراز داشت: سال گذشته 30 خانواده از شهدای دشت ذوالفقاری را پیدا کردم؛ امسال بالغ بر 300 خانواده شهید را در این ایام راهی مناطق جنگی کرده‌ام و این سرزمین نور قابلیت فراوانی دارد که هنوز استفاده نشده است.

 

این راوی دفاع مقدس با اشاره به اهمیت ارسال پیام دفاع مقدس به جوانان در جامعه گفت: بیش از نیمی از پیام دفاع مقدس در جامعه نهادینه شده و جایی برای کار مطلوب بسیار است و به گفته رهبر معظم انقلاب که فرمودند «جنگ یک گنج است آیا ما خواهیم توانست نیمی از این گنج را استخراج کنیم».


وی در ادامه اظهار داشت: پیام جنگ با تمام تلخی و شیرنی که داشت باید برای مردم جامعه به ویژه جوانان تبیین شود و در این سفر‌های راهیان نور مشاهده می‌کنیم که جوانان بسیار به وسیله شهدا اهل دین و دیانت شده‌اند.


وی به تحریفات و تعریفات جنگ هشت ساله اشاره کرد و گفت: همانگونه که واقعه عاشورا در طول زمان هم تعریف و تحریف شده؛ جنگ هشت ساله ما به وسیله بعضی رزمنده نماها تحریف شده است، به این دلیل که راه تحریف آسان‌تر است مانند این‌که بعضی راه فکه را می‌روند و بعضی راه مکه را برای به دست آوردن معرفت می‌روند اما بی معرفت می‌شوند، اما کسانی راه فکه را رفتند و معرفت اصلی مکه را در فکه به دست آوردند.


صادقی در پایان افزود: برای جلوگیری از تحریفات در فرهنگ دفاع مقدس باید رزمندگان واقعی از گوشه‌گیری دوری کنند و خود را در جامعه بیشتر نشان دهند تا فرصت طلب‌ها نتوانند از این موقعیت برای تحریف جنگ هشت ساله استفاده کنند./978/ت302/ی

ارسال نظرات