۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۵۲۱۰۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

سیره فاطمی جامعه را در برابر انحراف ها مصون می دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که باید فضای زندگی خود را فاطمی کنیم، گفت: رویکرد ما باید در این راستا بوده تا از پوشش فاطمی کمال بهره را برده و فرزندانمان را بر اساس سیره فاطمی تربیت کنیم.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار شد با بیان این که باید فضای زندگی خود را فاطمی کنیم، گفت: رویکرد ما باید در این راستا بوده تا از پوشش فاطمی کمال بهره را برده و فرزندانمان را بر اساس سیره فاطمی تربیت کنیم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که آن عزیز الهی حتی وقتی به نابینا می رسد عقب نشینی کرده چون بوی زن را استشمام می کند، بیان داشت: باید فاصله با این اعتقادات را کمتر کنیم و دختران و مادران ما از این سبک زندگی درس گرفته و مطابق با مشرب فکری حضرت زهرا (س) زندگی با عزتی را رقم بزنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که باید از این پوشش های کذایی که برگرفته از فرهنگ غرب است فاصله گرفته شده تا جلوی این همه فحشا و گناه گرفته شود، تصریح کرد: باید سبک زندگی خود براساس سیره فاطمی و علوی کرده و بر اساس مبانی فکری و اعتقادی این دو عزیز الهی رقم بزنیم.

 

وی ادامه داد: امروز فرهنگ جامعه ما بر گرفته از اعتقادات  و مبانی اعتقادی مان است و الگوی ما حضرت فاطمه زهرا (س) و امام علی(ع) هستند که زندگی ما بر اساس سبک زندگی اهل بیت (ع) شکل گرفته است.

 

حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که مسیر زندگی ما مشخص است که باید آن را همواره و آباد کنیم، گفت: باید برنامه ریزی خوب و ارزشمندی در مسیر زندگی خود کرده تا بتوانیم در مسیر سعادت و تعالی قرار بگیریم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این در بعضی از روابط ما اشکالاتی وجود دارد که باید با فرهنگ سازی آن را اصلاح کنیم، بیان داشت: پدران و مادران باید دقت بسیاری داشته و مراقب روابط اجتماعی فرزندان خود باشند.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را در پیش داریم که عید امسال هم عید فاطمی است، افزود: در این ایام باید به دنبال غبارروبی دل های خود بوده و بهترین فرصت برای رفع کدورت ها است.

 

وی تصریح کرد: در قاموس دین مبین اسلام چیزی به نام کینه و بغض و حسادت وجود ندارد که باید از جایی شروع کرد و فرصت نوروز که همان طور از اسمش پیدا است باید مورد بهره گیری قرار گیرد.

 

حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که صله رحم واجب است ولی با حفظ شأنیت و شخصیت حضرت زهرا (س) باید باشد، گفت: خیلی ها امروز برای این که حضرت فاطمه(س) بر سفره هایمان نباشد زحمت کشیدند که باید متوجه باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: در نگاه دین، انسان برای رسیدن به سعادت و حرکت در مسیر هدایت به الگوی مناسب و عملی نیاز دارد که به طور قطع و یقین اهل بیت عصمت و طهارت این معلمان منتخب الهی بهترین مرشد و راهنما هستند که می توانند سبب عزت و سربلندی شوند./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات