۲۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۵۲۵۴۷
امام جمعه آمل:

کاهش وابستگی به نفت زمینه ساز رفع مشکلات اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با بیان این که کاهش وابستگی به نفت زمینه ساز حل مشکلات تحریم ها است، گفت: باید وابستگی های خود به نفت را کم کنیم که ایران اسلامی را در مسیر عزت قرار می دهد و همین مقدار آسیب دیدن ها از تحریم به سبب وابستگی به نفت است.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، امروز در خطبه های نمازجمعه شهر آمل با بیان این که تقوامحوری امر ارزشمندی است که انسان باید در مسیر آن گام بردارد، گفت: انسان باید تلاش کند تا به سیره نورانی اهل بیت(ع) تمسک کرده و پیرو واقعی این بزرگواران باشد.


وی با اشاره به این که انسان باید دلداده فرمایشات و سیره پیامبر و آل او باشد که باید همان نیات و اهمال را در برنامه های زندگی خود اجرایی کنیم، بیان داشت: همه ما داریم از مشکات انوار پیامبر اکرم نورانی می شویم.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که انسان باید از ظرفیت های خود استفاده کرده و به معنویت دست پیدا کند که به مقامی والا رسیده و انحرافی در او راه نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: باید پیوند خود را با اولیای الهی تحکیم کنیم و نباید دستورات دینی را سبک شمرده و در مسیر بهره گیری شایسته از تعالیم دینی گام برداریم.


حجت الاسلام رحمانی آملی ادامه داد: انسان باید به دنبال معروفات بوده و از فرصت های زندگی خود به خوبی استفاده کند که سبب سعادت او می شود و باید تلاش کنیم تا آل معنوی پیامبر اکرم بوده و در راستای ارتقای معنویت گام برداریم.


امام جمعه آمل با بیان این که حضرت زهرا(س) مدافع حقیقی ولایت است که همواره در کنار امام علی(ع) بود، گفت: باید قدردان این بانوی بزرگوار باشیم که سرور و مادر همه مخلوقات عالم و شیعیان است.


وی با اشاره به این که حضرت فاطمه الزهرا(س) فضایل ارزنده و مقامات گرانقدری دارد که محشر را نورانی می کند، بیان داشت: در تغییر و تحول بهاری نباید حضرت زهرا(س) و شهادت این بانوی بزرگوار را فراموش کنیم.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: هرچه داریم به برکت حضرت زهرا(س) و این بانوی بزرگوار حجت الله علی الحجج است که باید در ایام نوروز دقت بیشتری داشته باشیم.


حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که ایام نوروز بهترین فرصت برای رفع کدورت و تحکیم پیوندها است، گفت: صلح رحم در ایام نوروز باید به نحو خوبی صورت گیرد که باید بدانیم خویشاوندان بر گردن ما حق دارند.


امام جمعه آمل با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان، بیان داشت: شبکه ها و سایت هایی با اسم های خوب دارند فعالیت می کنند که خانواده ها باید مراقب باشند که اهداف شومی پشت سر فعالیت های آن است.


وی با تاکید بر این که در مذاکرات هسته ای رهنمودهای رهبری فصل الخطاب باشد، افزود: مذاکرات هسته ای باید همسوی در این عرصه بوده و تیم مذاکره کننده دقت و هوشیاری لازم را داشته باشد.


عضو شورای استانی حوزه علمیه مازندران با بیان این که کاهش وابستگی به نفت زمینه ساز حل مشکلات تحریم ها است، تصریح کرد: باید وابستگی های خود به نفت را کم کنیم که ایران اسلامی را در مسیر عزت قرار می دهد و همین مقدار آسیب دیدن ها از تحریم به سبب وابستگی به نفت است.


حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به این که باید وابستگی ها را کم کرده و از ظرفیت ها و توان داخلی استفاده کنیم، گفت: کشاورزان ما دارند زحمت می کشند که باید خواسته های آنان برآورده شود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات