۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۵۳۹۷۷
نماینده ولی فقیه در سپاه مطرح کرد؛

استراتژی یمنی ها بر سه اصل تثبیت، دفاع و تهاجم استوار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر این که استراتژی یمنی ها مبتنی بر سه اصل تثبیت، دفاع و تهاجم استوار است، نسبتن تنگه باب المندب از سوی نیروهای مردمی و انقلابیون یمن را به خاطر برخی ملاحظات دانست.
حجت الاسلام و المسلمين علي سعيدي، نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي حجت الاسلام علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعد از ظهر امروز در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی گزارشی از وضعیت یمن و تحولات منطقه ارائه کرد. 

 

وی با بیان این که ارتش، نیروهای مردمی و انصار الله بخش اعظم یمن را در اختیار دارند، نبستن تنگه باب المندب را به خاطر برخی ملاحظات دانست و تاکید کرد: انقلابی های یمن درحال تثبیت موقعیت خود هستند، آنها استراتژی تثبیت، دفاع و تهاجم را به ترتیب به کار می برند و تمامی طراحی های نظامی و دفاعی آنها بر این اساس استوار است.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی درباره ماهیت ائتلافی که استکبار جهانی می خواهد علیه یمن تشکیل دهد، گفت: این کار به صورت تلفنی هماهنگ می شد اما ائتلاف شکل نگرفت، پاکستان، مصر، بحرین همراهی نکردند و فقط امارات، کویت و قطر اعلام آمادگی کردند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دیدگاه آمریکایی ها نسبت به این جنگ اشاره کرد و بیان داشت: آمریکایی ها می گویند اگر عربستان شکست بخورد یا پیروز شود به نفع ما است چراکه اگر پیروز شوند قدرتی در مقابل ایران در منطقه قد علم می کند و اگر ناکام بمانند آمریکا به عنوان منجی در جنگ مداخله می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: عربستانی ها اهل جنگیدن نیستند بنابراین می خواهند مزدورانی را برای این کار جذب کنند؛ آنها به کشورها و گروه های مختلف رقم های متفاوتی را پیشنهاد می دهند و این تبعیض موجب دلخوری برخی از آنها شده است بنابراین خیلی بعید است که بتواند نیرویی دست و پا کنند.

 

وی با بیان این که عربستان تا کنون در مسائل مختلف منطقه سعی می کرد نقش کدخدایی داشته باشد و غیر مستقیم در مسائل دخالت کند، گفت: اما در این مسأله ناچار شده مستقیما ورود پیدا کند و به همین دلیل دچار اختلاف درونی شده اند چراکه برخی با این حملات موافق نیستند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نگرانی عربستان از تسلط انقلابی های یمن بر تنگه باب المندب، ابراز داشت: آنها این درگیری را در راستای جنگ های درون تمدنی انجام می دهند تا هم از تسلط یمنی ها بر تنگه جلوگیری کنند و هم خود را از شر داعش نجات دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: آمریکا در زمان بوش جنگ هایی صلیبی را آغاز کرد و تا 2005 ادامه داد اما در آن سال به این نتیجه رسید که به این شیوه نمی تواند به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کند به همین دلیل جنگ درون تمدنی را آغاز کرد و خسارت زیادی را به جوامع اسلامی وارد کرد.

 

وی با اشاره به اهداف استکبار جهانی در یمن، گفت: آنها می خواهند منصور هادی را به قدرت بازگردانند و سعی دارند برای این کار سازمان ملل را وادار کنند که قطعنامه صادر کند البته خیلی بعید است موفق شوند؛ یکی دیگر از اهداف آنان جلوگیری از گسترش نفوذ ایران در منطقه است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزینه دیگر آنها برای پیشبرد اهداف خود را اختلاف افکنی میان انصار الله عنوان کرد و اظهار داشت: آخرین گزینه آنها راه اندازی جنگ داخلی در یمن است و دنبال این هستند که درون یمن را برهم بریزند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی کمک های جمهوری اسلامی ایران به مردم یمن را در عرصه پزشکی ذکر کرد. /928/پ202/ج

ارسال نظرات