۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۲۵۴۷۶۲
استاد حوزه علمیه بابل:

بازشناسی سبک زندگی فاطمی برای بانوان جامعه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل، سبک زندگی حضرت زهرا(س) و بازشناسی آن را برای بانوان جامعه مورد تاکید قرار داد و گفت: همه زنان و مردان جامعه ما باید عملاًسیره فاطمه زهرا را در زندگیشان پیاده کنند.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان، استاد حوزه علمیه بابل  امروز در مراسم تجلیل از زنان فرهیخته بخش بابلکنار بابل با بیان این که همه زنان و مردان جامعه ما باید در عمل سیره فاطمه زهرا (س) را در زندگیشان پیاده کنند، خاطرنشان کرد: بر اساس دیدگاه اسلام مقام معنوی حضرت زهرا(س) تا جایی که ایشان تنها بانویی در میان زنان است که دارای عصمت کبری است.

 

وی افزود: به جز یک صد و بیست و چهار هزار پیامبر و دوازده که معصوم هستند دو بانو یعنی حضرت مریم و حضرت فاطمه(س) هم به مقام عصمت رسیدند.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بخش بابلکنار ضمن اشاره به این مطلب که حضرت فاطمه(س) سید زنان عالم در گذشته و حال و آینده است، گفت:  فاطمه زهرا(س) چه در ظاهر و چه در عمل، رفتار و کردار شبیه پدر بزرگوارشان بود و سعی می کرد تا از پیامبر در همه زمینه ها الگو برداری کنند.

 

وی با بیان این که یکی از نکات برجسته در سیره زندگی حضرت زهرا(س) احترام بسیار زیاد پیامبر به ایشان بود، اذعان کرد: همیشه تاکید می شود که در هنگام حضور پدر فرزندان جلوی پای پدر قیام کنند اما پیامبر در هنگام ورود فاطمه جلوی پایشان قیام می فرمودند و دست فاطمه را می بوسیدند و او را در صدر مجلس می نشاندند.

 

حجت الاسلام بابائیان الگوگیری از افراد و شخصیت های برجسته را موضوعی قرآنی عنوان و تصریح کرد: قرآن مجید در میان پیامبران از حضرت ابراهیم و پیامبر اسلام و از زنان نیز مریم و آسیه را به عنوان الگو  نام برده که این نشان دهنده دقت قرآن در این مسأله است.

 

وی ادامه داد: حضرت فاطمه(س) در عصمت، پاکدامنی، تقوا، عبادت، خویشتن داری و تربیت فرزندان الگو است.

 

استاد حوزه علمیه بابل با اشاره به این که زنان باید نسبت به تربیت فرزندان که بالاترین عبادت است اهتمام جدی داشته باشند، خاطرنشان کرد: خانواده ها به خصوص مادران باید نسبت به رفت و آمد، دوستان، عبادت و اخلاق فرزندانشان توجه ویژه داشته باشند.

 

امام جمعه بابلکنار، سبک زندگی حضرت زهرا(س) و بازشناسی آن را برای بانوان جامعه مورد تاکید قرار داد و گفت: در ایام بزرگداشت مقام زن باید پاکدامن، عفت و عبادت، ایثارگری، حمایت از ولایت و روز تربیت اسلامی در دلهایمان تداعی شود و همه زنان و مردان جامعه ما باید عملاًسیره فاطمه زهرا را در زندگیشان پیاده کنند.

 

وی ادامه داد: مهم ترین وظیفه زن خانواده داری و فرزند پروری است و البته اسلام با کار و مشاغل اجتماعی زنان مخالفتی ندارد، اما شغل مسأله درجه دوم است و کار درجه دوم نباید خدشه ای در وظیفه اول ایجاد کند.

 

حجت الاسلام بابائیان با بیان این که باید از هر گونه ظلم و ستمی به زنان اجتناب و پرهیز شود، اذعان کرد: در محیط خانه و خانواده، محیط اجتماع و سیاست و فرهنگ باید بازن با احترام و محبت رفتار شود زیرا زن موجود حقیر و ضعیفی نیست بلکه توانمندی های زنان برای زیر ساخت جامعه و شکوفایی استعداد های درونی در مسیری که اسلام معرفی می کند گام برداریم./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات