۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۲۵۶۳۸۰
امام جمعه شهر قمصر کاشان:

نامگذاری سا‌ل‌ها، جهت دهی به مردم و مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر قمصر کاشان رصد مسؤولان از سوی مردم را از ضروریات جامعه برشمرد و گفت: در صدر اسلام نیز پیامبر اکرم(ص) همدلی و همزبانی را از مؤلفه های تمدن اسلامی بیان کرده بودند.
حجت الاسلام قاسم ارمي

حجت الاسلام قاسم ارمی، امام جمعه شهر قمصرکاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب یک شعار نیست، بلکه ریل گذاری، جهت دهی و سَمت دهی به مردم و مسؤولان نظام است.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با نگاه مشرفانه خود نسبت به انقلاب و جهان اسلام و با تحقیقات و کارشناسی انجام شده، نامگذاری سال را انجام می دهند که البته این نام برای همان سال نیست بلکه برای همه سال ها است.

 

حجت الاسلام ارمی با اشاره به این که جهاد، استقامت، بردباری و تفکر علوی نهفته در بیانات رهبری، خطوط فکری و استراتژی ما برای رسیدن به اهداف را مشخص می کند، افزود: در سال جاری با توجه به حساسیت امور، ابتدا در بین مسؤولان نظام باید همدلی و همزبانی باشد همچنین در بین ملت و امت محقق شدن این شعار لازم است.

 

امام جمعه شهر قمصرکاشان با تأکید بر این که همدلی و همزبانی به معنای عدم انتقاد از دولت نیست، افزود: در کنار همدلی و همزبانی مردم و دولت، رصد مسؤولان از سوی مردم یکی از بایسته های ضروری جامعه است.

 

به گفته وی، در صدر اسلام نیز پیامبر اکرم(ص) همدلی و همزبانی را از مؤلفه های تمدن اسلامی دانسته و ایشان برای تشکیل تمدن واحد اسلامی به مسلمانان خطاب کرد که شما با یهودیان نیز به عنوان یک امت واحد اسلامی محسوب می شوید.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که قانون اساسی پیامبر اسلام(ص) در تاریخ موجود است، گفت: پیامبر اکرم(ص) مسلمانان و یهودیان را جزو یک امت دانست و تعرض به یکدیگر را منع کرد، چرا که مؤلفه وحدت، یکپارچگی و به هم پیوستگی جامعه از مؤلفه های جامعه اسلامی است که در هیچ نظامی به اندازه اسلام بر آن تأکید نشده است.

 

وی افزود: تأکید رهبر معظم انقلاب بر همدلی و همزبانی بین مردم و مسؤولان به دلیل کمک این همدلی برای از بین بردن سم پاشی های دشمنان و سبب عزت، اقتدار، استقامت و حل مشکلات و ایجاد نشاط، امید و پویایی است.

 

حجت الاسلام ارمی گفت: یک جامعه متمدن جامعه ای است که در عین وجود اختلاف نظرها، فکرها به یکدیگر نزدیک باشد، از این رو رهبر معظم انقلاب فرمود که همدلی یعنی وحدت در دل و تمرکز بر اصول مشترک که در قران کریم نیز به این مهم اشاره دارد.

 

امام جمعه قمصر کاشان با اشاره به این که دشمن به دنبال ضربه زدن به دین به وسیله دین است، تأکید کرد: یکی از مهمترین مؤلفه هایی که می تواند توطئه های دشمن را حنثی کند، همدلی و همزبانی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن اشاره داشته است./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات