۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۲۵۷۵۳۱
پورمعین:

برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن تحقق رهنمودهای رهبر انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ رییس جمعیت قرآنی استان تهران با اشاره به این‌که یکی از کارکردهای مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بوده است، گفت: در سایه این مسابقات بخشی از مطالبات قرآنی رهبر معظم انقلاب تحقق یافته است.
مسابقات قرآني ويژه طلاب و روحانيان حوزه‌هاي علميه استان مرکزي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا پور معین، رییس جمعیت قرآنی استان تهران،گفت: یکی ازروش‌های مرسوم در ایجاد ارتباط و انگیزه، رقابت‌های سالم در بین جوامع در حال توسعه، برگزاری فعالیت‌های آموزشی و سرگرمی که امروز به آن مسابقات گفته می‌شود، است.

وی با تأکید بر جایگاه برتری مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در دنیای اسلام، افزود: این مسابقات رتبه برتری را که به لحاظ تراز بین‌المللی در سالیان اخیر کسب کرده است، توانسته با داشتن تجربیات تمام کشورهای مختلف و ایجاد خلاقیت و نوآوری در برگزاری مسابقات با انضباط و تعادل مثال زدنی، جایگاه والایی را در دنیا از آن خود کند.

پور معین در ادامه حضور داوران و کارشناسان بین‌المللی و استقبال بی نظیر مردم از مسابقات بین‌المللی قرآن ایران را بخش دیگری از ویژگی‌های آن عنوان و تصریح کرد: در این مسابقات شرکت کنندگانی از کشورهای مسلمان و کشورهایی که بخشی از آن مسلمان هستند، حضور می‌یابند. این مسابقات در بین ملل و نخبگان کشورهای مدعو مؤثر بوده و به عنوان یک قله اثربخش در فعالیت‌های قرآنی نمایان شود.

رییس جمعیت قرآنی استان تهران منحصربه فرد ترین ویژگی مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران را محوریت آن بر اساس عدالت عنوان کرد و گفت: البته غیر از این عنصر انحصاری باید به مواردی همچون کیفیت و تراز بین‌المللی آن اشاره کرد.

وی افزود: در بحث عدالت محوری آن بعضاً با توجه به آیین نامه و مقررات شاهد حذف و یا جذب رتبه ها و سکوهای دوم و سوم در بین قاریان و حافظان جمهوری سلامی ایران هستیم. تعادل در بین داوران و اساتید عاملی است که باعث شده تا عدالت محوری این مسابقات زبانزد شود.

این فعال قرآنی کشورمان خاطرنشان کرد: بحث اقبال عمومی در این مسابقات باعث شده است تا شاهد بیشترین کیفیت و کمیت باشیم و این در جهان اسلام بی نظیر است و تا کنون در این سطح دیده نشده است.

پورمعین در ادامه در مورد نقش سازمان اوقاف و امور خیریه در ترویج فعالیت‌های قرآنی در کشورمان تأکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تولیت و برگزاری مسابقات را بر عهده گرفت، از همان ابتدا با استفاده از خرد جمعی بنیان و ریشه محکمی برای آن طراحی کرد و امروز یک میزبان حرفه‌ای در این امر بوده است.

رییس جمعیت قرآنی استان تهران در پایان در مورد تحقق منویات مقام معظم رهبری با استفاده از برگزاری مسابقاتی در سطح بین‌المللی، گفت: یکی از کارکردهای مسابقات بین المللی قران جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا تحقق منویات مقام معظم رهبری بوده است و اعتقاد من بر این بوده است که از ابتدای امر این منویات با استفاده از برگزاری مسابقات تحقق یافته است./1325/د101/ی

ارسال نظرات