۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۲۵۷۷۳۵

توصیه های آیت الله صافی گلپایگانی به شهردار جدید قم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با بیان توصیه هایی به شهردار جدید قم، خدمت به شهروندان، مردم و زائران این شهر مقدس را توفیقی الهی خواند و تاکید کرد: دنیای اسلام حوزه علمیه را به شهر قم می‌شناسد و همین ضرورت آبادانی و انجام کار فرهنگی در این شهر را می‌رساند.
آيت الله صافي گلپايگاني آيت الله صافي گلپايگاني ديدار شهردار جديد قم با مراجع، علما و

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید امروز در دیدار حسین باقری، شهردار جدید قم، سالروز میلاد حضرت امام جواد(ع) را تبریک گفت و اظهار داشت: بیانات شهردار جدید در خصوص آبادانی قم و برجسته کردن پویایی شهر نوید بخش است و چنانچه این امر تحقق یابد، باعث افتخار شهر و مملکت ما است.

 

وی با بیان این‌که شهر قم بیشتر از وضعیت کنونی نیازمند سرمایه گذاری است، ابراز کرد: ظرفیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برای همه شیعیان افتخار است و این باید حفظ شده و روز به روز رونق یابد.

 

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی تأکید کرد: دنیای اسلام حوزه علمیه را به شهر قم می‌شناسد و همین ضرورت آبادانی و انجام کار فرهنگی در این شهر را می‌رساند.

 

وی ادامه داد: شهر قم وضعیتی استثنائی دارد و چنانچه کسی تاریخ آن را مطالعه کند، متوجه اهمیت ویژه آن برای شیعیان و ائمه معصومین(ع) می‌شود.

 

این مرجع تقلید با توجه به حضور بزرگان شیعه در ادوار مختلف تاریخی در شهر قم، عنوان کرد: مردم قم از ابتدای اسلام آوردن شان، ولایت اهل‌بیت معصومین(ع) را پذیرفتند.

 

وی خاطرنشان کرد: در زمان ظلم‌ها و جنایات حجاج، شیعیان به قم پناه می‌بردند که از این جمله می‌توان به سعید به جبیر اشاره کرد که در نهایت از قم به عراق بازگشت و به شهادت رسید.

 

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی خطاب به شهردار جدید قم گفت: این فرصت و مسؤولیت را غنیمت بشمارید؛ ما باشیم یا نباشیم، شما به قم خدمت کنید تا آثار کارهایتان برای همیشه باقی بماند.

 

وی تأکید کرد: فعالیت فرهنگی و عمرانی و رسیدن به موفقیت نیازمند همت، نیت و قصد است و این به هر نحوی که اتفاق افتد، افتخاری برای قم است.

 

این مرجع تقلید در ادامه توصیه‌های خود به شهردار جدید قم ابراز کرد: به مردم شریف شهر قم توجه داشته و میان اقشار گوناگون تفاوت قائل نشوید.

 

وی گفت: امامزادگان قم حرف‌های زیادی دارند و باید سخنان ایشان را به مردم برسانید.997/پ202/ج

 

ارسال نظرات