۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۲۵۸۷۸۹
امام جمعه بهشهر:

تربیت دینی باید مهم ترین رکن برنامه های آموزش و پرورش قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر با تأکید بر این که تربیت دینی باید مهم ترین رکن تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش قرار گیرد، گفت: امروز باید پرورش نسلی دیندار و انقلابی در دستور کار قرار گیرد.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر عصر امروز عصر در دیدار با معلمان نمونه استانی و شهرستانی گفت: معلمان انسان سازی فرزندان این آب و خاک را بر عهده دارند که باید با برخورداری از صبر و حوصله فراوان، علم و دانش و آموخته های لازم را به فرزندان منتقل و در کنار امور آموزشی توجه ویژه به امور فرهنگی اعمال کنند.

 

وی افزود: شغل معلمی به جهت هدایت انسان ها، در جامعه بسیار با ارزش بوده و هم تراز با شغل انبیاء است که باید در این شغل رعایت کامل مسائل تربیتی و آموزشی انجام شود.

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» خاطر نشان کرد: مهم ترین ارکان تحقق برنامه های مختلف نهادهای فرهنگی از سوی آموزش و پرورش و بواسطه تربیت دانش آموزان شکل می گیرد که معلمان ما به عنوان افراد و اقشار روشنفکر جامعه باید در ارائه مطالب دقت نظر کامل را داشته باشند تا نیروهای فعال، پویا و متفکر برای آینده کشور تربیت کنند.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که مهم ترین وظیفه معلمان تعلیم و تربیت و اعمال صحیح است، یادآور شد: معلمان باید از کارهای حاشیه ای دوری کنند و همه هم و غم و فعالیتشان بر روی دانش آموزان و ارائه تعلیم و تربیت صحیح متمرکز شود.

 

وی گفت: معلمان با آموختن علوم و پرورش فکر و اندیشه دانش آموزان سهم بسزایی در بالندگی نسل های آینده کشور دارند که بعنوان سرمایه های بالنده آموز و پرورش باید در مسیر تعالی گام های مؤثرتری بردارند.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهشهر نیز  در این همایش با تبریک هفته معلم، افزود: امروزه مسؤولیت معلمان با توجه به علم روز بسیار حائز اهمیت است چرا که مجموعه آموزش و پرورش با علم و فن آوری روز باید دانش آموزان را در مسیر تعالی حفظ کند.

 

قربانعلی اصغری گفت: آموزش و پرورش نهادی مؤثر در جامعه است که نقش موثر در بالندگی جامعه و افراد دالرد و معلمان ما نیز باید در این نهاد، مهم ترین دغدغه شان تعلیم و تربیت درست و در جهت بالندگی جامعه باشد.

 

وی با تاکید بر حفظ آرامش معلمان در جامعه یادآور شد: رشد انسان ها و تربیت آنان در دستان معلمان است و معلمان باید در کمال آرامش و بدونه هیچ گونه دغدغه مادی به تربیت دانش آموزان بپردازند و به همین دلیل امیدواریم که دغدغه های مادی معلمان نیز برطرف شود./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات