۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۲۵۹۰۳۰
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

استحکام پایه های اعتقادی لازمه دشمن شناسی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که ما به دشمن اعتماد نداریم، یک استراتژی است، گفت: دشمن شناسی باید به همراه استحکام پایه های اعتقادی باشد تا باورها هم رشد کنند؛ چرا که اگر کسی از لحاظ اعتقادی سست شود، نمی تواند در مسیر خودش محکم بایستد.
حجت الاسلام والمسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت‌ الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه سه شنبه، 15 اردیبهشت ماه، در دیدار با فرماندهی و مجموعه کارکنان سپاه این استان به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، گفت: امروز با دشمن هایی روبرو هستیم که به هیچ وجه حاضر نیستند از دشمنی خودشان دست بردارند تا آن جا که همه امکانات خود را برای ضربه زدن به انقلاب و ارزش های اسلامی بسیج کرده اند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که در مقطعی هستیم که حق بیشتر جلوه گری کرده و دل ها را به سمت خویش جلب می نماید، خاطرنشان کرد: به همین خاطر دشمن همه توان خود را برای دشمنی به کار گرفته است و این در حالی است که شرایط دشمنی آن ها با گذشته یکسان نیست.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر ضرورت بالا بردن درک و تحلیل جامعه در شرایط کنونی، تصریح کرد: امروز، شرایط ما نسبت به دشمنی هایی که صورت می گیرد، کاملاً ویژه است که باید برای درک ترفندهای دشمن و چهره های مختلفی که به خودش می گیرد، دشمن را خوب بشناسیم تا دچار حلیه و نیرنگ های او نشویم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که در بدنه نظام افرادی وجود دارند که دشمن را خوب نمی شناسند و از او درک درست ندارند، افزود: متأسفانه این افراد حساس نیستند و با حرف های رنگ و لعاب دار خاص، جامعه را به تحلیل و درک اشتباه از دشمن وا می دارند که در این شرایط بی تفاوتی ما معنا ندارد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که ما به دشمن اعتماد نداریم، یک استراتژی است، گفت: دشمن شناسی باید به همراه استحکام پایه های اعتقادی باشد تا باورها هم رشد کنند؛ چرا که اگر کسی از لحاظ اعتقادی سست شود، نمی تواند در مسیر خودش محکم بایستد.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که باید بر روی باورهای دینی جامعه کار کرد و به طور مستمر در جهت تقویت آن ها حرکت کرد، ابراز داشت: اگر پایه های اعتقادی نظام سست باشد، به یقین دشمن نفوذ خواهد کرد و آن زمان دیگر نمی توان کاری از پیش برد.

 

وی، سست اعتقادی را خطری بزرگ برای جامعه دانست و تأکید کرد: باور ایمانی به معاد باعث می شود که اصلاح درون پیش بیاید؛ اگر در ایمان کسی به معاد ضعف وجود داشته باشد، اصلاح در جهت گیری های او نخواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با بیان این که شقاوت انسان در این است که معاد او به فساد کشیده شود، اظهار داشت: مربیان و مسؤولان عقیدتی سیاسی باید روی تقویت این باورهای الهی کار کنند و از نام و آوازه و سوابق خود برای جلوگیری از ورود آسیب به باورهای افراد بهره جویند.

 

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر نیاز انسان به تغذیه روحی و فکری، به فرمایشی از امام حسن(ع) اشاره کرد و گفت: تعجب می کنم چرا بعضی از انسان ها در مأکولات خود تلاش می کنند اما در معقولات خود کوشا نیستند، شکم را که به آن ها آسیب می رساند، حفظ می کنند و فکر را که به آن ها منفعت می رساند، رها می سازنند.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: همان طور که در هنگام گرسنگی به غذا نیازمندیم، عقل و ذهن و روح خود را هم باید مواظبت کنیم و از آن ها غافل نباشیم؛ چراکه در روایت است که یک لحظه به نفس خود مهلت ندهید، تا دیدید رضایت خدا نیست، دور بشوید.

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که در آستانه انتخابات قرار داریم، تأکید کرد: باید همدلی را زیادتر کنیم و انس نسبت به هم در جامعه را پدید آوریم و این شعار همدلی و همزبانی را که از سوی رهبر فرزانه انقلاب به صورت حکیمانه بیان شده، در جامعه بخوبی تقویت و ترویج کنیم و این رسالت امروز ما است./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات