۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۲۶۰۹۵۵
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

دولت متوجه اشتباه خود در گره زدن مشکلات به مذاکرات شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر موقعیت ممتاز و بی سابقه کنونی ایران در منطقه و جهان گفت: غربی ها با توجه به این مهم پای میز مذاکره آمده اند و اگر برخی احزاب بخواهند برای رای آوردن در انتخابات آتی توافق به هر قیمتی صورت گیرد، این خیانت به کشور است.
حميدرضافولادگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حمید رضا فولادگر، رییس کمیسیون پیگیری و نظارت بر سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی ، پیش از ظهر امروز در جلسه ای با عنوان" توافق لوزان؛ توهم، واقعیت، آرمان" و در سالروز نهضت تنباکو، در خانه بیداری اسلامی اصفهان برگزار شد، گفت: امروز موقعیت ممتاز و استراتژیک ایران در منطقه و جهان است که باعث شده تا غربی ها به پای میز مذاکره با ایران بیایند و شرایط امروز جهان فرصت بی نظیری را برای مذاکره ایران و غربی ها به وجود آورده است.

رییس کمیسیون پیگیری و نظارت بر سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی افزود: امروز کشورهای منطقه مستقیم یا غیر مستقیم همگی تحت تاثیر نهضت بیداری اسلامی قرار گرفته  و صدور انقلاب ایران در محورهای مقاومت در لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و به طور خاص در یمن قابل مشاهده است.

وی با تاکید بر نقش بی بدیل رهبری نظام در حل مشکلات کشور، ادامه داد: نباید به لبخندهای غربی ها دل خوش کنیم زیرا آن ها هر وقت که بتوانند حکومت ایران را ساقط خواهند کرد و الان به این نتیجه رسیده اند که تحریم و گزینه نظامی جوابگوی آن ها نیست.

فولادگر اظهار داشت: این که هر گروه و حزب سیاسی بخواهد برای ادامه حضور خود و یا مطرح شدن در انتخابات از موقعیت کنونی کشور به نفع خود استفاده کند، امری قابل قبول است، اما اگر بخواهد در مذاکرات وارد شده و مصالح و منافع ملی را برای انجام توافق به هر قیمتی زیر سوال ببرد، این خیانت به ملت و کشور بوده و پذیرفتنی نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، توضیح داد: یکی از برنامه های دشمن برای اعمال تحریم ها علیه ایران به زانو درآوردن اقتصاد و تاثیر آن بر روی معیشت مردم است، که قطعا بر روی عملکرد مسئولان تاثیر می گذارد.

وی با بیان این که یکی دیگر از اهداف آنان از اعمال تحریم ها فلج کردن نظام پولی و داد و ستد بین المللی دولت است که هزینه های دور زدن تحریم ها را به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: الگو شدن نظام جمهوری اسلامی در منطقه به عنوان یک قدرت سیاسی, علمی و اقتصادی پایانی بر نظریه سکولاریزم غربی هاست.

آن چه ما در آینه می بینیم رهبری نظام در خشت خام می بینند/ نباید بحث مشکلات اقتصادی را به مذاکرات گره می زدیم

فولادگر ابراز داشت: رهبری از ابتدا فرمودند که من به این مذاکرات خوش بین نیستم اما اگر دولت می خواهد مذاکره کند من هم حمایت خواهم کرد و راهبردها و خطوط قرمز کلی را یادآور می شوم، ولی در جزئیات امر وارد نشده و برای تیم هسته ای دعا خواهم کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: رهبری از ابتدا تاکید داشتند که بحث تحریم ها و مشکلات اقتصادی را به مذاکرات گره نزنید، اما دولت امروز بعد از آزمون و خطا متوجه اشتباه خود شده و به این نکته پی برده است و آن چه ما در آینه می بینیم، رهبر هوشیار انقلاب در خشت خام  می بینند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با مداحان برای اولین بار فرمودند: " به آمریکایی ها بگویید شما اول مذاکرات هسته ای را به پیش برده و به تعهدات خود عمل کنید، بعدها در مورد مسائل منطقه صحبت خواهیم کرد. "

فولادگر اظهار داشت: لغو همزمان تحریم ها، عدم پذیرش بازرسی های فرا پروتکلی، عدم نظارت بازرسان بر مراکز نظامی ما و اصل انجام غنی سازی در ایران، اولویت های کنونی ما در مذاکرات هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: توافق تا 11 تیر انجام شود یا نشود، باید توافقی خوب، با رعایت اصول و خطوط قرمز کلی نظام و حفظ عزت ملت ایران باشد و ما هم می توانیم در مقابل آن ها راستی آزمایی داشته باشیم، همان طور که آن ها دارند و حقوق مردم ایران را حفظ کنیم./939/ت302/ج

ارسال نظرات